عضو کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌خارجی مجلس با اشاره به اظهارات معاذ الخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان نظام سوریه مبنی بر اعلام آمادگی برای مذاکره با اسد، گفت: کارشکنی غرب مانع از آغاز فرایند گفتگوهای ملی در سوریه می‌شود.

محمد‌صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، ضمن اشاره به ابراز تمایل رهبر ائتلاف مخالفان نظام سوریه برای مذاکره با نظام سوریه، توضیح داد: معاذ الخطیب در جریان نشست مونیخ نیز از تمایل خود برای آغاز فرایند گفتگوها صحبت به میان آورده بود و ابراز تمایل وی نیز با استقبال نظام قانونی بشار اسد مواجه شد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارشکنی غرب مانع از آغاز فرآیند گفتگوهای ملی در سوریه می‌شود، تصریح کرد: غرب تمایلی به حل بحران سوره ندارد و همواره با رفتار مغرضانه خود و با ادامه روند ارسال تسلیحات سنگین و پیشرفته و کمک مادی ۶۰ میلیون دلاری اخیر به مخالفان این مسئله را ثابت کرد.

جوکار با اشاره به اینکه غرب سوریه را نا‌آرام و متشنج می‌خواهد، افزود: اگر سوریه درگیر آشوب و نا‌امنی باشد و ارتش این کشور تضعیف شود رژیم صهیونیستی بیشترین سود را از این وضعیت خواهد برد و غرب نیز در این راستا همه تلاش خود را معطوف به ایجاد و ابقای نا‌امنی در سوریه می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌خارجی مجلس، گفت: مخالفان و منتقدان نظام سیاسی حاکم در سوریه باید سطح آگاهی خود را افزایش دهند و بیش از این فریب نیرنگ غرب و اعراب مرتجع را نخورند چرا که نیروهای مداخله‌گر در سوریه خواهان کشته شدن هر دو طرف هستند.

همزمان با ابراز امیدواری دولت سوریه نسبت به نتایج مذاکرات ملی در این کشور رئیس ائتلاف مخالفان سوریه بار دیگر آمادگی خود را برای مذاکره با دولت سوریه اعلام کرد./

پایان پیام

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا