کانون های مساجد به بافت های جمعیتی جدید توجه بیشتری داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید توجه بیشتری به بافت های جمعیتی جدید نظیر مجتمع های آپارتمانی و شهرک های مسکونی جدید داشته باشند.

بهرام عبدالحسینی در نشست هم اندیشی مراسم بزرگداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت و پتاسیل بالائی برای اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی هنری برخوردارند که باید به صورت جدی از آن استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: هنوز کانون های فرهنگی هنی مساجد در سطح جامعه شناخته شده نیستند و باید تبلیغات بیشتری برای معرفی آنان صورت بگیرد.

عبدالحسینی در همینه زمینه بر تبلیغات چهره به چهره در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: باید برای جذب جوانان و نوجوانان و معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مسجد از تبلیغ چهره به چهره در مساجد و مدارس استفاده کنیم.

وی با تاکید بر جذب جوانان و نوجوان به واسطه کانون های فرهنگی هنری به مساجد خاطرنشان کرد: فعالیت در مسجد و کانون های فرهنگی هنری از روی عشق و علاقه و بدون چشم داشت مادی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: افرادی که در راس کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار می گیرند باید از قدرت جاذبه بالائی برای جذب جوانان ونوجوانان برخوردار باشند.

وی همچنین با تاکید بر توجه کانون های فرهنگی هنری به مناطق محروم اظهارداشت: باید به بافت های جمعیتی جدید نظیر مجتمع های آپارتمانی و شهرک های مسکونی جدید توجه بیشتری صورت بگیرد.

محسن رستگاری، سرپرست دبیرخانه کانون مساجد استان یزد نیز در این نشست با اشاره به برنامه های مختلف گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: مراسم گرامیداشت 18 اسفند در سال جاری علاوه بر یزد در شهرستان های ابرکوه، بافق و مهریز نیز برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: برنامه ها و طرح های فرهنگی هنری در مسجد باید با همکاری و همراهی همه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شود و همه اعضای مسجد در اجرای آن نقش داشته باشند.

وی خواستار پیروی کامل از امام جماعت مسجد به عنوان رکن اساسی مسجد و کانون شد و افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باید طرح و برنامه های خود را با محوریت امام جماعت اجرا کنند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا