برگزاری همایش ملی فرهنگ سازی اصلاح رفتارهای اقتصادی درایران امروز:ضرورت ها و مؤلفه ها از دیدگاه مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه

همایش ملی فرهنگ سازی اصلاح رفتارهای اقتصادی در ایران امروز:ضرورت ها و مؤلفه ها از دیدگاه مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد ابرکوه ، در ابتدای مراسم رئیس همایش و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه گفت: در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، این همایش با هدف ارائه راهکارهای عملی در جهت تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه مسائل اقتصادی برگزار شده است .

عباس علوی راد اظهار داشت: محورهای این همایش براساس دیدگاه های اقتصادی رهبر معظم انقلاب بویژه در زمینه نامگذاری های پنج سال گذشته بوده است.

وی افزود: در مرحله اول از سراسر کشور 350 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که کمیته علمی همایش پس از بررسی 250 مقاله را تائید نمود و پس از بررسی نهائی 100مقاله به صورت سخنرانی ، 30مقاله بصورت چاپ در مجموعه مقالات و 20مقاله به صورت پوستر دراین همایش پذیرفته شد.

در ادامه محمد رضا اسلامی رئیس واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی یزد و دبیر علمی همایش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ابرکوه در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در مقوله اقتصادی این همایش ملی را برگزار کرده است .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان یزد نیز در این همایش گفت : مسئله اقتصادی موضوع چالش اصلی نظام است و از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است .

حجت الاسلام والمسلمین حرزاده اظهار داشت : اگر درراستای تحقق شعارهای رهبر معظم انقلاب در محور اقتصادی حرکت کنیم تحریم دشمن تاثیری در اقتصادی کشور ما نخواهد داشت لذا باید شعار رهبر معظم انقلاب را در سالهای مختلف محور عمل قرار دهیم .

در بخش دیگری از این همایش امام جمعه ابرکوه گفت : باید بیش از پیش در اجرایی کردن دستورات رهبر معظم انقلاب در مبارزه بافقر ، فشار و تبعیض و ایجاد عدالت اجتماعی تلاش کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی اظهار داشت : دستاوردهای این همایش می تواند گامی موثر درجهت برون رفت از حیطه شعار و ارائه راهکار عملی در سامان بخشیدن به نظم اقتصادی کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران به لطف خدا و به یمن تدابیر رهبر معظم انقلاب و مردمی بصیر و فهیم و صبور در همراهی با دولتمردان خود سنگ تمام گذاشته اند، تاکید کرد: عرض بنده در عدم کفایت اقتصادی مدیران و تیم اقتصادی دولت ها در دو دهه بویژه در ده سال گذشته است که دست دشمن را در فشارها و تحریم های بدخواهان آمریکایی و غربی نخواندند.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به لزوم وجود برنامه های اقتصادی در زندگی فردی تصریح کرد: اگر زندگی نظام اقتصادی نداشته باشد بنیان زندگی خانواده منهدم می شود و احکامی که شرع مقدس درباره نهاد خانواده قرار داده بیانگر اهمیت این موضوع است.

در ادامه رئیس منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت : در بحث اقتصاد اشتغال ، تورم ، فرهنگ کار عمومی جزء دغدهای رهبر معظم انقلاب است .

دکتر نورا تاکید کرد : اگر مسئولان کشور در تحقق شعارهای اقتصادی پنج سال گذشته رهبر معظم انقلاب شامل اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف ، جهاد اقتصادی و تولید ملی سرمایه و کارایرانی تلاش مضاعف داشتند جامعه از نظراقتصادی اکنون وضعیت متفاوتی داشت.

رئیس منطقه هفت ادامه داد: تلاش ، کار گروهی ، مسئولیت پذیری در کار ،خود اتکایی ،سپردن کار به اهلش ،امنیت شغلی ،محیط روانی کار و ترویج فرهنگ کار عامل های مهم رشد توسعه اقتصادی و موفقیت کشور است.

وی بااشاره به اهمیت برپایی این همایش خاطرنشان کرد: تمام محصول این همایش در کتابچه های خاص همایش چاپ و راهکارهای آن به طور خلاصه در اختیار مسئولان کشور قرار داده خواهد شد.

در این همایش یکروزه دکتر حسن قاسمی تحلیگر مسائل اقتصادی ایران و دکتر محمد حسین ادیب استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان سخنرانان این همایش بودند که در زمینه رسالت دانشگاه و فرهنگ سازی رفتارهای اقتصادی ، فرهنگ اصلاح الگوی مصرف نامناسب در بخش های اقتصادی ، فرهنگ سازی حرکت به سوی الگوی ایرانی ، اسلامی توسعه و پیشرفت و همچنین فرهنگ سازی حمایت از تولیدات داخلی را مطالبی را عنوان و مورد بررسی قرار دادند .

در حاشیه این همایش میزگرد اقتصادی و جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با کارشناسان اقتصادی برگزار شد










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا