،یزد یکی از کانون های تمدن ساز ایران اسلامی بوده ،ما در آینده شاهد یک جهش بزرگ در کشور هستیم و امیدوارم همان نقشی که استان یزد در انقلاب اسلامی داشت این نقش را در ساختن تمدن اقتصاد و فرهنگ ایران را داشته باشند و از خدا میخواهم مشکلات روز مره مردم از جمله همین مسئله آب و سایر کاستی ها را برطرف کند.

گزارش :علی لطیفی خبرنگار یزدفردا :در حاشیه سفر دو روزه  دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به استان یزد  در گفتگوی کوتاهی پیرامون مسائل روز نظرات ایشان را جویا شدیم که در ادامه می خوانید:

  دولت بر خلاف انتظار  بودجه ی انبساطی را بجای انقباضی به مجلس ارائه داد تحلیل شما چیست؟


معمولا روش آقای احمدی نژاد از زمان به دست گرفتن دولت تا به امروز  شیوه بودجه های انبساطی  بوده تا زمان در آمد های ارزی قابل توجه کشور  این نوع بودجه ها قابل توجیه بود اما الان با شرایط تحریمی که ما در آن قرار داریم هزینه های دولت باید کاهش یابد  و بیشتر توجه به سمت تولید شود و دولت هر مقدار که بتواند صرفه جویی  و آن را به سمت تولید و کار آفرینی سوق دهد ، بهتر است.

شما اصلاح طلب هستید؟


 خوذم را یک انقلابی میدانم چون  از سال 1350 به این سمت من دارای گروه و حزب بودم قبل از به وجود آمدن جریان اصلاح طلب و اصولگرا ، من و دوستانم دارای طرز فکر سیاسی خاص خودمان بودیم و اصولگرا ی اصلاح طلب بیشتر به عقیده من نزدیک است.



 برای حل بحران آب در استان یزد راه حل ریشه ای چیست؟


به نظر من باید مدیریت مشترک ملی آب  در تهران بر رفع نیاز های آبی استان های چهار محال ، اصفهان و یزد ایجاد شود و این مدیریت باید عادلانه نیاز های آبی را رفع کند، قطعا آب به اندازه کافی برای همه کشور وجود دارد به شرط اینکه مدیریت شود.


 شنیده ها حاکی است شما تصمیم دارید برای دور بعدی انتخابات کاندید شوید ، این موضوع را تائید میکنید؟


من هنوز حضورم را نفی نکردم و در روز های آینده اعلام خواهم کرد ، که هستم یا نه!


 یک پاسخ روشن به مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا و کشور های گروه 1+5  ؟


مذاکرات با1+5 را برای کشورم سودمند میدانم  و معتقدم که این مذاکره باید جدی گرفته و تلاش را بر این بگذاریم که تحریم ها را از طریق مذاکره با 1+5 حل کنیم .

اگر آمریکا خواستار مذاکره است باید یک مذاکره روشن و جدی را دنبال کند نه مذاکره برای مذاکره  باید در عمل این را ثابت کنند

برای مذاکره صادقانه کار سختی ندارند اما نمیدانم چرا دست به اقدامات عملی نمیزنند و فقط شعار داده میشود.

منازعات اخیر سران سه قوه ناشی از چه چیز است؟ آیا حباب تورمی کوتاه مدت پس از آن ناشی از این حادثه بود؟

منازعات اخیر سران کشور چند درصد گرانی ها را افزایش داد . لذا از همه مسئولان کشور میخواهیم آرامش خود را حفظ کرده و سفره خود را از  مردم جدا نکنند و سعی کنند با توجه به تحریم ها در کنار مردم باشند و منافع مردم و منافع نظام را به مشکلات خود ترجیح دهند.


پیام شما به مردم استان یزد؟

مردم یزد مردم بسیار متدین ،مودب ،با فرهنگ وبا اخلاق هستند ،یزد یکی از کانون های تمدن ساز ایران اسلامی بوده ،ما در آینده شاهد یک جهش بزرگ در کشور  هستیم  و امیدوارم همان نقشی که استان یزد در انقلاب اسلامی داشت این نقش را در ساختن تمدن اقتصاد و فرهنگ ایران را داشته باشند و از خدا میخواهم مشکلات روز مره مردم از جمله همین مسئله آب و سایر کاستی ها را برطرف کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا