در ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات و از طریق ویدئو کنفرانس؛دانشیار دانشگاه UNSW مدل شراکت اپراتورها و تأمین‌کنندگان محتوا را ارائه می‌کند

دکتر «ویجای سیوارامان» (Vijay Sivaraman) در ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ویدئو کنفرانس به ارائه مدلی جهت شراکت درآمدی میان اپراتورها و تأمین‌کنندگان محتوا می‌پردازد.
دکتر سیوارامان که استادیار دانشگاه UNSW سیدنی استرالیا است، در گفت‌وگو با ستاد خبری ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ترافیکاینترنت،سالیانهرشدی بیشاز 40 درصددارد ولیدرآمداپراتورهایاینترنتیتقریباًثابتاست. در واقع اپراتورها سالانه از رشد درآمدی کمتراز چهار درصد برخوردارند که سهم کوچکی است.
وی افزود: ازسویدیگر، تأمین‌کنندگانمحتوایویدیویی مانند یوتیوب،هولوونت‌فلیکس رشد قابل توجه درآمدی را تجربه می‌کنند اما ازکیفیتسرویسغیرقابلپیش‌بینیناشیازگلوگاه‌هایموجوددر شبکهبهتنگآمده‌اند.
استادیار دانشگاه UNSW استرالیا اظهار داشت: برایحلاینعدمتوازن،مامعتقدیمتأمین‌کنندگانمحتوابایدتحتقالبیمنطقیبااپراتورهایاینترنتیمشارکتکنند،بهشکلیکهاپراتور،پهنایباندشبکهرابه صورتیپویابرایتأمین‌کنندهمحتواارائهکردهودرعوضتأمین‌کنندهمحتوادرآمدشرابااپراتوراینترنتتسهیم کند.
سیوارامان با بیان اینکه از طریق ویدئو کنفرانس مقاله و الگوی مورد نظر خود را در ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح خواهد کرد، گفت: مادربارهفناورینوظهورSDNبحثخواهیمکرد و اینکهچگونهمجازی‌سازیپویاراممکنمی‌سازدکهبهتبعآناپراتورهایاینترنتی،تأمین‌کنندگان محتواوکاربرانشبکهازآنمنتفعخواهندشد.
گفتنی است Software Defined Network (SDN) and Network Virtualization عنوان اصلی مقاله دکتر سیوارامان است.
دکتر «ویجای سیوارامان» دکترای خود را در سال 2000 میلادی از دانشگاه کالیفرنیا اخذ کرده است.
او تحقیقات زیادی روی شبکه‌های نوری، معماری شبکه، شبکه‌های حسگر مورد استفاده در محیط‌زیست، سلامت و مونیتورینگ ورزشی و... انجام داده است.
ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات روز 12 اسفند سال جاری با حضور و کارشناسان ارشد IT و ICT در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
محورهای اصلی ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات عبارتند از: «سرویس‌ها و محتوای قابل ارائه با تأکید بر مشتری‌مداری»، «ارائه‌دهندگان سرویس و محتوا»، «بسترهای ارائه سرویس» و «تنظیم مقررات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات».
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.cnict.ir مراجعه نمایند.
ستاد خبری

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا