همایش خورشید سامرا در بافق برگزار شد
همایش خورشید سامرا با هدف آشنایی بیشتر با اندیشه ها و خصوصیات امام یازدهم شیعیان در کانون فرهنگی هنری شهید اصغر حبیبیان بافق برگزار شد.
حجت الاسلام سعید ذاکری نیا، مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی بافق در این همایش اظهارداشت: برگزاری چنین همایش هایی در راستای شناخت ائمه اطهار و بویژه امام حسن عسکری(ع) برای عصر حاضر یک ضرورت است چرا که اهل بیت (ع) و ائمه اطهار از انوارالهی والگوهای بشریت در عالم خلقت هستند.

حجت الاسلام  ذاکری نیا افزود:شخصیت وجودی ائمه اطهار امروز برای توده مردم حتی بعضی از خواص ناشناخته مانده و بیشتر جنبه احساسی دارد که اگر به شناخت علمی وعمقی آنها پرداخته شود، معرفت وپیروی از آن ها بیشتر خواهد شد.

وی بیان داشت: اگر چه همه ائمه در زمان خود وعصر حاضر مظلوم و ناشناخته مانده اند اما بعضی از ائمه از جمله امام حسن عسکری(ع) مظلوم تر واقع شده و هدف ما نیز شناخت بیشتر ائمه هدی به بشریت است.

ذاکری نیا درادامه اظهارداشت: بحث امامت یک بحث اصولی و اساسی برای ماست و شناخت عمیق ائمه هدی و ولایت آنان به عنوان یک مسئله اساسی است.

وی خاطرنشان ساخت: تمام خصوصیاتی که برای پیامبران آمده برای همه ائمه نیز مطرح است و همه امامان و انبیاء (ع) از خصوصیت بارز منصوب به خدا، عصمت ومعصوم بودن و علم گسترده برخوردار بودند.

وی همچنین به تشریح ابعاد زندگی شخصیت امام حسن عسکری (ع) پرداخت و اظهار داشت: مسئله غیبت یکی از اصول اسلام به ولایت امام معصوم (ع) است که فرزند امام حسن عسکری (ع) این خلافت را بنا مصلحت خداوند بر عهده دارد.

مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی بافق به مسائل خلافت خلفای عباسی در زمان امام حسن عسکری (ع) پرداخت و گفت: مخالفت با وجود فرزندی از امام حسن عسکری (ع) برای ولایت و امامت در زمان خلفای عباسی آغاز شد تا اینکه بنا به مصلحت خداوند فرزند امام ‌حسن عسکری (ع) در پرده غیبت به سر می‌برد تا روزی بیاید و جهان را پر از عدل و داد کند.

بررسی ابعاد شخصیتی امام حسن عسکری(ع)، بررسی تطبیقی از منابع شیعه واهل سنت پیرامون ولادت و زندگی امام زمان(عج)، وضعیت وشرایط سیاسی اجتماعی عصرامام حسن عسکری(ع)، چرایی وچگونگی ولایت و نیابت ازصاحب الزمان(عج) ودیدگاه ها ونظریات فرقه های مختلف درخصوص امامت و مهدویت حضرت مهدی(عج) از محورهای این همایش می باشد.

اجری مولودی خوانی توسط ذاکرین اهل بیت عصمت وطهارت، برگزاری مسابقه فرهنگی واهدا جوایز و پاسخ به سوالات دینی از دیگر برنامه های این همایش بود.

گفتنی است،  همایش خورشید سامرا از سوی کانون فرهنگی هنری شهید اصغر حبیبیان وباهمکاری هیئت منتظر المهدی واداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافق برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا