سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، با اشاره به کشف یک گور جمعی در نزدیکی شهر تومبوکتو در شمال مالی که به تازگی به تصرف ارتش مالی و نیروهای فرانسوی درآمده است، گفت: فرانسه عامل نسل‌کشی در کشور مالی است.

یزدفردا: دخیل‌عباس زارع‌زاده‌مهریزی در گفت ‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کشف یک گور دسته جمعی در یکی از شهرهای کشور آفریقایی مالی که به تازگی تحت اشغال نیروهای نظامی ارتش مالی و فرانسه درآمده بود، توضیح داد: تجاوز نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده فرانسه به مالی مصداق بارز جنایت جنگی و نسل‌کشی است.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظامیان فرانسوی و مالی، اعراب این کشور را مورد تهاجم قرار می‌دهند، تصریح کرد: گزارش هایی مبنی بر اعدام‌های صحرایی و غارت اموال اعراب و قوم توارگ‌ها به دست رسیده و جهان شاهد یک نسل‌کشی حساب‌ شده در مالی ضد غیر‌نظامیان عرب و توارگ است و این امر موردی نگران کننده برای جهان به اصطلاح متمدن امروز است.

زارع‌زاده مهریزی، افزود: گزارش‌ها سازمان‌های حقوق بشری حاکی از آن است که سربازان مالی که عمدتاً از جنوب می‌آیند غیرنظامیان عرب و اهالی قبیله توارگ در شهرهای پیش رو را مورد حمله خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به خطر آوارگی مردم  کشور آفریقایی مالی به دلیل حمله نظامی فرانسه به این کشور، یادآور شد: آژانس پناهندگان سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرد از آغاز هجوم نظامی فرانسه به مالی تاکنون ۷۱۰۰ غیرنظامی، مالی را به مقصد کشورهای همسایه ترک کرده اند تا از درگیری‌ها در امان باشند.

کشف یک گور جمعی در نزدیکی شهر تومبوکتو در شمال مالی که به تازگی به تصرف ارتش مالی و نیروهای نظامی فرانسه درآمده است یکی دیگر از جنایات جنگی طی چهار هفته گذشته از آغاز مداخله فرانسه در این کشور را برملا کرد./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا