تسنیم : شیخ عیسی قاسم شهادت الجزایری را در جریان تظاهرات دومین سالگرد انقلاب این کشور شاهدی بر غلبه زبان خشونت بر زبان گفت وگو در عملکرد حاکمیت این کشور دانست.

 
 
«پایگاه خبری العهد»، «شیخ عیسی قاسم»، روحانی مبارز بحرینی در خطبه های نماز جمعه گفت، شهادت «حسین الجزایری»، نوجوان 16 ساله بحرینی شاهدی بر عملکرد حاکمیت در غلبه زبان خشونت بر زبان گفت وگو است.
وی در اشاره به برگزاری مذاکرات بین دولت بحرین و جریان های سیاسی، تصریح کرد، این گفت وگوها امیدواری ها را در پایان دادن به بحران کشور را از بین می برد و جز خصومت چیزی برجای نمی گذارد. گفت وگویی که فریبکارانه و غیرصادقانه باشد، هزار بار بدتر از گفت وگو نکردن است و تمامی راههای حل بحران در کشور را می بندد.
شیخ عیسی قاسم در این خطبه های سیاسی تاکید کرد که مردم با برگزاری تجمع ها در 14 فوریه می خواهند بگویند که اصلاحات سیاسی را می‌ خواهند و بر جنبش مسالمت آمیز خود تا تحقق مطالباتشان ادامه می دهند.
وی به تظاهرات مسالمت آمیز انقلابیون بحرینی اشاره و تاکید کرد، جنبش بر هزینه های لازم برای تحقق این مطالبات صبور است و طایفه ‌گرایی و وابستگی به خارج را رد می ‌کند و نمی ‌خواهد احکام دین و منافع ملی به فراموشی سپرده شود.
وی نسبت به اظهارات و تحرکات طایفه گرانه هشدار داد و گفت هر اقدام حساب نشده ای وحدت ملت را به تفرقه می کشاند.
شیخ عیسی قاسم در خطاب به سران آل خلیفه گفت،« شما صد در صد شکست می خورید و صفوفتان از هم پاشیده می شود و هنگامی که با هم درگیر شوید رسوا خواهید شد.»
وی بار دیگر تاکید کرد، 14 فوریه 2013 حاوی پیامی مبتنی بر این است که ملت بحرین قاطعانه و جدی است. در چنین روزی اراده فولادین مردم بحرین به نمایش گذاشته شد؛ اراده اصلاح و تغییر قوی تر از آن است که آتش و آهن فروکش شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا