یزدفردا: فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی نسل جدید زیر‌دریایی‌ها و ناوشکن‌ها در آینده خبر داد و گفت: نیروی دریایی روزبه‌روز منطقه حضور خود را در آب‌های آزاد افزایش می‌دهد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش  با اشاره به توانمندی‌های نیروی دریایی، اظهار داشت: توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش به‌همت جوانان و دانشمندان جوان کشورمان روزبه‌روز در حال افزایش است و ما از علم و دانش این جوانان استفاده می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه نیروی دریایی تجهیزات‌محور است و با فناوری روز کار می‌کند، گفت: امروز توانمندی‌های نیروی دریایی بسیار بالا و ارزشمند است و تعدادی از آنها در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ساخت نسل جدید زیردریایی‌ها، زیر‌سطحی، سطحی، ناوشکن و موشک‌انداز‌ها در نیروی دریایی در حال انجام است و خوشبختانه با سرعت بسیار خوبی در حال ساخت است که این محصولات نیز به‌زودی رونمایی می‌شود.

دریادار سیاری درباره برنامه‌های جدید نیروی دریایی ارتش در حوزه آب‌های آزاد گفت: برنامه ما حضور در آب‌های آزاد بر مبنای نیازهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی روزبه‌روز حضور خود را در آب‌های آزاد افزایش می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به برگزاری همایش این نیرو در چابهار اشاره کرد و گفت: "همایش توسعه ملی سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران" 28 بهمن ماه جاری در شهرستان چابهار برگزار می‌شود.

دریادار سیاری با بیان اینکه مهمترین ساحل نیروی دریایی ساحل چابهار است،گفت: اهمیت ساحل چابهار به‌دلیل مشرف بودن به اقیانوس است و لذا ما برای بهره‌برداری از گنج و ذخیره و توسعه دریاها همایشی را برگزار می‌کنیم.

وی همچنین گفت: این همایش با همکاری وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های کشوری، ارگان­های نظامی و انتظامی و سایر نهادهای ذی‌ربط برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه سواحل جنوب شرقی از توانمندی‌ و قابلیت‌های فراوانی برخوردارند، افزود: با توجه به تأکیدات مکرر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر لزوم توجه به توسعه این مناطق، ‏ نگرشی راهبردی و برنامه‌ریزی‌ای درازمدت و همه‌جانبه در جهت پیشرفت و رفع کاستی­های موجود در آن خطه را ‌طلب می‌کند. تسنیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا