بازار طلا همواره تحت تاثیر اطلاعات اقتصادی از کشورهای مختلف جهان بوده است که پس از انتشار این اطلاعات با نوساناتی روبرو می شود.

 

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، کارشناسان اقتصادی رویدادهای تاثیرگذار بر قیمت جهانی طلا در هفته جاری را شرح دادند. به طوری که مهمترین رویداد اقتصادی در هفته جاری شاخص بهای تولیدکننده منطقه یورو امروز دوشنبه می باشد که به تغییر قیمت داخلی کالاهای اقتصادی این منطقه کمک خواهد کرد. انتشار این شاخص به دنبال انتشار میزان سفارشات کارخانه ای آمریکا صورت خواهد گرفت.

براساس این گزارش، روز سه شنبه انتشار اطلاعاتی از موسسه PMIحاکی از میزان رشد اقتصاد چین خواهد بود. اما بازار در این روز توجه خود را به تصمیم بانک مرکزی استرالیا در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی معطوف خواهد کرد . سپس موسسه مدیریت اطلاعات آمریکا تحلیلی از چشم انداز رشد اقتصاد در این کشور را منتشر خواهد کرد.

این گزارش می افزاید، چهارشنبه روز آرامی را از لحاظ رویدادهای اقتصادی خواهد داشت. در این روز چندین اطلاعات از اروپا منتشر خواهد شد که تاثیری بر بازارهای مالی نخواهد داشت.

به طور کلی، روز پنج شنبه در پی انتشار میزان نرخ بیکاری استرالیا، بازارهای مالی روز پرهیجانی را پشت سرخواهند گذاشت. چند ساعت بعد انگلیس جزئیاتی از چند شاخص اقتصادی در این کشور را منتشر خواهد کرد اما بازار در انتظار اجرای سیاستهای انبساطی پولی بانک مرکزی این کشور نیز خواهد بود. در همین روز بانک مرکزی اروپا از اعمال سیاستهای انبساطی پولی بیشتر خبر خواهد داد که کنفرانس خبری این بانک را به دنبال خواهد داشت . سرمایه گذاران همزمان در انتظار انتشار نرخ بیکاری آمریکا خواهند بود که شاخص مهمی برای بازار طلا به شمار می رود.

روز جمعه اطلاعات اقتصادی چین، آلمان ،سوئیس و ایتالیا منتشر خواهد شد که این اطلاعات بر بازار های مالی بی تاثیر نخواهند بود. میزان تراز تجاری آمریکا نیز خبر دیگر مهمی برای بازار طلا در هفته جاری خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا