نشست خبری «یک، دو، سه ... پنج» منتفی شد/ کارگردان حرف گوش نکن و فیلمنامه‌نویس معترض

نشست خبری فیلم «یک، دو، سه ... پنج» به دلیل اصرار کارگردان فیلم برای گذاشتن یک صندلی منتفی شد.

به گزارش نامه، جلسه‌ پرسش و پاسخ  «یک، دو، سه ... پنج» که با چند دقیقه تاخیر آغاز شد ه بود، به دلیل عدم رعایت قانون از سوی کارگردان این فیلم ادامه نیافت. ماجرا از آن قرار بود که که محمد معیری، کارگردان این فیلم تاکید داشت تا «علی باقری» بازیگر فیلم که روی سن نیست جلو بیاید و برای او یک صندلی بگذارند تا در میان عوامل فیلم حاضر شود. 

از آنجا که شهیدی‌فرد به کارگردان گوشزد کرد که قبلا برای حضور عواملی که جایشان روی سن خالی است باید هماهنگی صورت می‌گرفته و بالاخره همه عوامل فرصت صحبت کردن پیدا خواهند کرد، اما معیری بدون توجه به صحبت‌‍های مجری برنامه مدام  بازیگرش  را صدا می‌زد که به جمع دیگر عوامل فیلم بپیوندد. 

شهیدی‌فر باز هم از وی خواهش کرد که با احترام به روند کلی جشنواره، سخنان این بازیگر از پایین سن شنیده شود اما معیری اعلام کرد که در صورت عدم حضور این بازیگر، جلسه را ترک می‌کند و اعلام کرد: بدون عوامل فیلمم در این جلسه شرکت نمی‌کنم.  این هنرمندان در طول فیلمبرداری زحمت زیادی کشیدند و من به حق می‌خواهم با حضور آنها بالای سن در جلسه شرکت کنم. 

پس از این اقدام برنامه‌ریزی نشده، محمدرضا شهیدی‌فر پایان جلسه را اعلام کرد که با تشویق بسیار زیاد خبرنگاران حاضر در نشست روبه‌رو شد.
 
سپس، شاهرخ مرزوقی نویسنده فیلمنامه «یک، دو، سه ... پنج» روی سن رفت و در مقابل خبرنگاران گفت: این کارگردانی که امروز از عوامل فیلمش صحبت می‌کند با من برای نوشتن فیلمنامه این فیلم قرارداد داشت. او طبق قراردادش حق نداشت فیلمنامه را عوض کند اما الان در نسخه‌ فعلی 15 دقیقه را عوض کرده و شخصیت من را زیر چاه برده است. 

وی سپس خطاب به معیری بیان کرد: آقای کارگردان! دفعه بعد به نویسنده‌تان احترام بگذارید.

همایون ارشادی که از این اتفاقات بسیار ناراضی به نظر می رسید نیز عنوان کرد: من دفعه اول است که شما را به عنوان نویسنده کار ملاقات می‌کنم. آیا واقعا گذاشتن یک صندلی آنقدر مشکل و مهم است که یک جلسه را به خاطرش تعطیل می کنند. این افراد می خواهند این جشنواره محترم و معتبر را زیر سوال ببرند. به خاطر یک صندلی ناقابل به همه ما بی احترامی شد.

محمد معیری قصد داشت جلسه را ادامه دهد و از مسئولان سالن می‌خواست که چراغ ها را به احترام حضور اهالی رسانه روشن کنند تا جلسه ادامه داشته باشد اما یکی از مسئولان سالن اعلام کرد که از طرف دفتر جشنواره اعلام شده است که سالن باید خالی شود.

این جلسه که به شدت به هم ریخته بود با ترک سالن توسط خبرنگاران و عوامل فیلم به پایان رسید. البته در هنگام خروج، یکی از خبرنگاران رو به معیری کرد و ضمن اعتراض به رفتار وی و فریادهای او روی سن، حق را شهیدی‌فر داد که معیری هم با لحنی کنایه‌وار خطاب به این خبرنگار گفت: آیا تو از شهیدی‌فر پول می‌گیری؟!
 
پس از پایان این نشست، عده‌ای از خبرنگاران و گروه‌های تصویربرداری در جلوی سالن محل برگزاری نشست با کارگردان «یک، دو، سه ... پنج» گفت‌وگو کردند.

او در سخنانش در پاسخ به فیلمنامه‌نویس فیلمش گفت: حق یک کارگردان بازنویسی فیلمنامه است. ایشان قول داد فیلمنامه را در بخش‌هایی که ما می‌خواهیم بازنویسی کند اما این کار را نکرد.

در این نشست علاوه بر محمد معیری، آناهیتا افشار، بهزاد کزازی طراح صحنه و لباس، کارن همایونفر آهنگساز و محسن ملکی طراح گریم فیلم حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا