حوزه هنری یزد به مناسبت بزرگداشت سی وچهارمین بهار انقلاب اسلامی برنامه های متنوعی را اجرا می کند.

سید ناصر امامی میبدی در گفتگو با پایگاه خبری حوزه هنری یزد به برنامه های این مرکز در دهه فجر اشاره کرد و گفت: ازامسال کمیته طرح و برنامه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تشکیل ومسئولیت آن به حوزه هنری واگذار شده است که علاوه برآن درکمیته های شعر و شعار و کودک و نوجوان نیز فعالیت می کنیم.
وی ازفراهم شدن زمینه چاپ وانتشار چهار اثر ارزشمند درباره تاریخ انقلاب اسلامی دراستان خبر داد و گفت: کتاب های اعلامیه های انقلابی در یزد، روزشمار انقلاب در یزد و تاریخ انقلاب اسلامی در یزد و همچنین کتاب زندگینامه وخاطرات آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، از جمله آثاری است که توسط حوزه هنری یزد در دست تدوین وآماده سازی است.
سرپرست حوزه هنری استان یزد دیداربا خانواده های معظم شهدای هنرمند، برگزاری شب شعربا حضور شاعران استانی و کشوری، برپایی نمایشگاه تجسمی " حجم " در نگارخانه حوزه هنری، پخش فیلم مستند      " انقلاب 57 " ، برپایی ایستگاه نقاشی کودک و نوجوان در مسیر راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن، توزیع اقلام فرهنگی و ... را از جمله برنامه های این نهاد دربزرگداشت دهه فجر استان برشمرد.
امامی میبدی حضورمشارکتی درجشنواره تئاتر فجر با نمایش های " افسون برتخت نشستن ماکان تیره بخت" به کارگردانی سعید شهریار و " کسی زیرسنگ ها آوازمی خواند " به کارگردانی صادق نصیری را یادآور شد و ادامه داد: دردهه فجرنمایش "عاشقستان" به کارگردانی صاحب حائری زاده نیز با حمایت حوزه هنری درنخستین جشنواره تئاترقرآنی برهان درگلستان حضور دارد.
وی هدف ازبرگزاری این برنامه ها را بصیرت افزایی و تبیین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی برای نسل جوان واحیاء ویادآوری خاطرات دوران مبارزه واستبداد ستیزی ملت ایران عنوان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا