به گزارش روابط عمومی صداوسیمای یزد رادیووتلویزیون یزد در دهه فجر امسال با برنامه هایی متنوع میهمان خانه های خونگرم مردم دارالعباده می شود

بخش صدا:

 معاونت صدای مرکز یزد در ایام با شکوه دهه فجر با برنامه هایی متنوع میهمان خانه های مردم دارالعباده می شود

1.نسیم پیروزی: که از آغازین دقایق صبح در ایام دهه فجر با پخش سرودهای انقلابی، خاطرات مردم در پیروزی انقلاب در یزد و ارتباط با مسئولین از رادیو یزد پخش می شود. این برنامه هر روز صبح ساعت 6:30 به تهیه کنندگی محمد جلال اقتصادی و حمیدرضا طلایی به روی آنتن می رود.

2.روزهای افتخار: مردم دارالعباده با گوش فرا دادن به رادیو یزد در این ایام باشکوه خاطرات فراموش نشدنی آن دوران را بیاد می آورند. این برنامه هر روز عصر با آیتم هایی از قبیل: گزارش مردمی، مسابقه و سرود به تهیه کنندگی:حمید رضا امیری و راضیه دهقانی زاده ساعت 18:30 از رادیو پخش می شود.

3.در شهر: که در این برنامه با فرمانداران استان ارتباط تلفنی گرفته می شود و آنها عملکرد حوزه خود را در این ایام باشکوه ارائه می کنند. این برنامه روزهای زوج ساعت 8:50 به تهیه کنندگی: نسرین وافی پخش می شود.

4.روز شمار انقلاب: این برنامه هر روز در ایام الله دهه فجر به وقایع روز انقلاب و بریده جرایده در آن زمان می پردازد. روز شمار انقلاب به تهیه کنندگی: مجید طاهری ساعت 16:30 از رادیو یزد پخش می شود.

 

دربخش سيما:

1. برنامه شبهاي تابان: این برنامه به طور زنده از آغاز دهه فجر تا 22 بهمن با آيتمهايي از قبيل: نجواي شهر كه شرح واقعه انقلاب و روزهاي بياد ماندني مبارزه ي مردم يزد از زبان میدان های استان پخش مي شود.

حضور مسئولين، كارشناسان و افرادي كه خاطراتي از انقلاب در يزد دارند و بازگويي آن و پخش سرودهاي انقلابي و عكسهاي انقلاب از دیگر آیتمهای این برنامه است.

شبهاي تابان به تهيه كنندگي سيد داوود تقوي نژاد هر شب ساعت 21:15 ازسيماي شبكه تابان پخش مي شود.

 

2. طعم زندگي: كه بامحوريت خانواده درايام الله دهه فجر باپخش سرودهاي انقلابي وتصاويرآن ونقش خانواده ها رادراين پيروزي شكوهمند به تصوير مي كشد.اين برنامه هرروز صبح ساعت9الي10 به تهيه كنندگي  اسماعيل ثقفي به روي آنتن مي رود

 

3. خاطراتی که ماند گار شد: مستند خاطرات ماندگار عنوان برنامه ایست تلویزیونی که خاطرات ایام فداکاری مردم در دوران مبارزه با رژیم شاهنشاهی را از زبان امام جمعه یزد نقل می کند.

این برنامه در ده قسمت خاطرات حجت الاسلام و المسلمین ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را از زمان مبارزه با رژیم سلطنتی و دوران پیروزی انفلاب اسلامی و همنشینی با بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به تصویر می کشد.

خاطرات ماندگار به تهیه کنندگی: عباس برزگر از سیمای شبکه تابان از 12بهمن تا 22بهمن هر شب ساعت 22:00 پخش می شود.

 

تامین و پخش سیمای شبکه تابان:

 در ایام الله دهه فجر با پخش سریال ارمغان تاریکی و فیلم های سینمایی: ریشه درخون، جدال بزرگ، تشریفات، بحران، سقوط شاه، تبعیدیها، سفرسنگ، یاغی، سناتور، تقاطع معکوس و ترن، میزبان مردم دارالعباده یزد می شود.

 

در بخش خبر:

معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز يزد ضمن پخش گزارشهاي خبري و خبرهاي مرتبط با دهه فجر سه مستند خبري: ذره بين، آئينه خدمت و توامنديهاي استان را در سال توليد ملي تهيه و توليد مي نمايد.

مستند ذره بين: با يكي از مبارزان انقلاب در يزد همراه مي شود و خاطرات مبارزه در آن ایام را با ظلم هاي ستم شاهي بيان مي كند.

اين مستند به تهيه كنندگي كاظم دهقان و تصاوير امير پهلوان فرد تهيه مي شود.

 

مستند آئينه خدمت: اين مستند خدمات نظام اسلامي در استان يزد را به صورت مختصر و درمدت زمان 10 دقيقه بيان مي كند. موضوعات این برنامه شامل توانمنديهاي استان يزد در زمينه هاي صنعت، كشاورزي، خدمات و... مي باشد.

 

مستند توانمنديهاي استان درسال توليد ملي،حمايت از كار و سرمايه ايراني: اين مستند در مدت زمان 3 دقيقه و به صورت مستند خبري تهيه شده كه اشاره به توانمندي ها، افزايش توليد و اشتغال ايجاد شده در بخشهاي صنعت، كشاورزي، معدن، علمي و فناوري دارد. عوامل برنامه: محمدعلي بختيار اميني - محسن آقابيگي _ مليحه روستا می باشند.

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا