علی جاوربازیگر یزدی با ایفای نقش در فیلم سینمایی "عقاب صحرا " و نمایش " افسون برتخت نشستن ماکان تیره بخت" در سی و یکمین جشنواره بین المللی فجرحضور دارد.

بازیگر فیلم "عقاب صحرا " گفت: فیلم سینمایی "عقاب صحرا " به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی عباس اکبری ، نیمه دوم سال 90 درشهرستان بافق فیلمبرداری شد که اولین نمایش آن در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهد بود.
وی افزود: این فیلم که تدوین آن به تازگی توسط محمدرضا موئینی به پایان رسیده ، از محصولات بنیاد سینمایی فارابی است که داستانی تاریخی از صدر اسلام در سال های ششم تا هشتم هجری و از صلح حدیبیه تا فتح مکه را روایت می کند.
جاور با بیان این که "عقاب صحرا " از فضایی تاریخی و قصه ای جذاب برخوردار است ادامه داد: بازیگرانی چون : حبیب دهقان نسب، انوشیروان ارجمند، کیکاوس یاکیده، روناک یونسی، علی کمالی نژاد، حسین سلیمانی، افشین نخعی، امیرحسین میرشمسی و ... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
وی با بیان این که تعدادی ازبازیگران یزدی هم از جمله ، محمد رضا امیرخانی، رضا سروی، سید ضیاء مدیر طاهری، پاشا بدرود و... دراین فیلم به ایفای نقش پرداخته اند افزود: من دراین فیلم نقش یک زندانی را برعهده داشتم.
علی جاورهمچنین به حضورنمایش " افسون برتخت نشستن ماکان تیره بخت" در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاترفجراشاره کرد و افزود: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سعید شهریار در بخش نمایش ایران حضور دارد که نهم بهمن در دو اجرا در تالار حافظ تهران به ترتیب از ساعت 17 و 20 به روی صحنه خواهد رفت.
بازیگر" افسون برتخت نشستن ماکان تیره بخت" افزود: این نمایش که با همکاری حوزه هنری استان یزد تولید شده است، بر اساس نمایشنامه مکبث، اثر ویلیام شکسپیر اجرا می شود.
مرتضی فخرموسوی، رعنا مؤمنی، علی مزیدی، وحید ابویی، ابوالفضل کاظمیان ومجتبی لاله زاری بازیگران این نمایش هستند.
گفتنی است:نمایش " کسی زیرسنگ ها آوازمی خواند" به نویسندگی سعید شهریاروکارگردانی صادق نصیری از دیگرتولیدات مشارکتی حوزه هنری یزد، دربخش ویژه سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاترفجر، ششم بهمن ماه جاری درسالن مهر حوزه هنری تهران به روی صحنه رفت.
سی ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجربه دبیری سعید کشن فلاح از 26دی تا 12 بهمن برگزارمی شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا