معاون وزیرارشاد:جشنواره صنایع دستی قرآنی سال آینده باگستره بین المللی برگزارشود

باحضورمعاون وزیرارشاد:نفرات برترجشنواره صنایع دستی قرآنی معرفی شدند

 طی مراسمی با حضور معاون قرآن و عترت وزیرارشاد،استانداریزدو مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نفرات برتردومین جشنواره ملی صنایع دستی قرآنی درتالارفرهنگ یزد معرفی شدند.


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری 25جشنواره آیات قرآنی در کشور،گفت:سال آینده بیش از 30جشنواره آیات قرآنی درسراسرکشور برگزارمی شود.

حمید محمدی در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره صنایع دستی قرآنی در یزد با بیان این خبر،افزو:جشنواره آیات به منظور محتوا بخشی وارتقاء هنراسلامی جشنواره آیات قرآنی در اکثریت استان ها برگزارگردید.

وی به دور جدید فعالیت معاونت قرآنی وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت:به منظور تسری و عدالت فرهنگی نمایشگاههای سیارقرآنی دراقصی نقاط کشور در معرض دیدعلاقه مندان قرارمی گیرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که الویت این نمایشگاهها، روستاهای مرزی کشور خواهند بود.

محمدی همچنین اظهارداشت:درنمایشگاههای سیار قرآنی به دنبال کشف استعدادهای هستیم که بتوانیم با پرورش آنها هنرفاخرقرآنی را تقویت نماییم.

وی در ادامه با اشاره به ارسال و آثارفاخر هنری و استقبال هنرمندان به جشنواره صنایع دستی قرآنی پیشنهاد داد که این جشنواره از حالت دوسالانه خارج و به صورت سالانه برگزارگردد.

معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ظرفیت این جشنواره اینقدربالاست که باید به صورت بین المللی برپا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این مراسم برگزاری دومین جشنواره ملی صنایع دستی قرآنی یزد را یک رویداد ارزشمند هنری و دینی در سطح کشورنام برد.

بهارم عبدالحسینی گفت: این جشنواره با استقبال هنرمندن کشوری مواجه شد به طوریکه دبیرخانه جشنواره 1025 اثر از 29 استان کشور از 652 هنرمند دریافت کرده است.

وی افزود: از این تعداد 91 اثر در بخش چوب، 65 اثر در بخش فلز، 20 اثر ویژه معلولان، 71 اثر در بخش نگارگری و تذهیب و 20 اثر نیز در بخش زندان‌ها بوده است.

عبدالحسینی گفت: دومین جشنواره ملی صنایع دستی قرآنی آیات با هدف معرفی و شناخت بیشتر صنایع دستی مرتبط با مضامین قرآنی؛ آگاهی دادن به جامعه مخاطب درباره ارزش‌ها و تاریخ ملی هنرهای سنتی ایرانی؛ ایده‌سازی و ایده‌یابی نسل جوان برای خلق آثار جدید؛ امکان تعامل بینابین جامعه علمی  هنری و نسل قدیم و جدید برگزارگردید.

عبدالحسینی خاطرنشان کرد: تهران با 47 اثر، اصفهان با 46 اثر و اراک با 29 اثر بیشترین تعداد آثار ارسالی به این نمایشگاه را داشته‌اند و هنرمندان استان یزد نیز 10 اثر به این جشنواره ارسال کرده اند.

دربخش تذهیب؛ مجید ارفعی و سوده سادات رضوی رتبه اول را کسب نمودند.مسعودآقامیری نیز دوم شد ولی هیات داوران فردی را حائز سوم معرفی نکرد.

دربخش نگارگری؛رضا بدرالسماء رتبه اول را به خود اختصاص داد و کسی رتبه دوم و سوم معرفی نشد.

دربخش نقاشی گل مرغ؛علیرضا قذی و نرگس عزیزی به ترتیب رتبه اول و دوم را به خود اختصاص دادند.دراین بخش هم کسی به عنوان رتبه سوم معرفی نگردید.

دربخش منبت؛داود سلیمانی دوم و عباس جلالی کیا سوم شدند درحالیکه این دفعه دررتبه اول کسی حائز رتبه نشد.

دربخش معرق؛سهیلا سلامی و وجیهه سادات جلالی مشترکا رتبه اول را به خود اختصاص دادند.مسلم زارع دوم و طوبی قاسمی سوم شد.

دربخش مشبک-منبت؛سمیه مشایخی اول و شادی حبیب دوم شد.رتبه سوم نیز کسی معرفی نگردید.

دربخش معرق-منبت؛لیلا سادات زاهدی اول شد و رتبه دوم و سوم هم کسی معرفی نشد.

دربخش فلزکاری-مشبک؛بابک خویی اول شدو داودسلیم آبادی و مجتبی باباخانی مشترکا دوم شدند.قباد بذرافشان هم رتبه سوم را دراین بخش به خود اختصاص داد.

همچنین ازحسن اسدی بعنوان قلم زن برجسته و از سعید کرمی بعنوان قلم زن ریز تجلیل بعمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا