در آستانه هفته وقف گردهمایی ائمه جمعه و جماعات تفت صبح امروز دوشنبه 11 دی ماه در محل مجتمع فرهنگی تبلیغی شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و روحانیون معظم برگزار شد حجت الاسلام غلامرضا عادل با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف گفت: وقف احسانی ماندگار و بدون منت و وامی بدون اظطراب بازپرداخت می باشد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با استناد به آیات قرآن کریم وقف را نمونه بارزی از وجوه انفاق بر شمرد و افزود: واقفان خیر اندیش در سال های بسیار دور اموال خود را در جهت خیر و عام المنفعه وقف کرده اند و هنوز هم مردم از ثمرات آن بهره مند هستند.
وی تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را یادآور شد و از روحانیون خواست تا با بیان احکام مربوط به وقف در جایگاه خطابه اطلاع رسانی کاملی را در خصوص این سنت حسنه انجام دهند.
درپایان مدیر کل اوقاف استان با بیان این مطلب که بسیاری از موقوفات مثل بیمارستانها جایگاه ویژه ای را در خدمات رسانی به مردم دارد خواستار تبلیغ بیشتر برای وقف جدید در راستای خدمت به مردم شد.
حجت الاسلام عادل گفت: بیش از 80 درصد موقوفات یزد در راستای عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) می باشد و این اداره تمام توان خود را جهت اجرای دقیق نیات واقفین خیر اندیش به کار خواهد بست.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت نیز در این گردهمائی ضمن ارائه گزارش عملکرد گفت: تفت از لحاظ آمار موقوفات در سطح استان جایگاه ویژه ای دارد و تدین و اهتمام عموم مردم نسبت به موضوع وقف در این شهرستان مورد تقدیر و ستایش است.
وی برنامه های اداره اوقاف را در سطح شهرستان تشریح و مساعدت عموم روحانیون وائمه جمعه و جماعات مناطق مختلف شهرستان در اجرای نیت واقفین ورسیدگی به امور موقوفات را خواستار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا