یزدفردا:عضو فراکسیون ورزش مجلس با اعلام این خبر که فراکسیون متبوعش نشستی با اهالی ورزش برای بررسی نهایی طرح نظام باشگاه داری برگزار کرده است، گفت: این طرح که از مجلس هشتم در حال تدوین است، در حال چکش‌ کاری نهایی بوده و پس از اتمام بررسی‌ها راهی صحن علنی مجلس می‌شود.

سیدجلال یحیی زاده فیروزآبادی درگفت وگو با خانه ملت با اشاره به برگزاری نشست فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اهالی ورزش ومسئولان وزارت ورزش وجوانان، توضیح داد: این نشست برای تدوین طرح نظام باشگاه داری بود که در مجلس هشتم تدوین آن آغاز و برای نظر خواهی با اهالی ورزش در میان گذاشته شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با ضروری خواندن کسب نظراهالی ورزش در تدوین طرح‌هایی که به آن‌ها مربوط می‌شود، افزود: در تدوین طرح نظام باشگاه داری، علاوه بر نظر اهالی ورزش، پیشنهادات مقامات دولتی و وزارت ورزش و جوانان نیزتأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه طرح نظام باشگاه داری به ساماندهی وضعیت ورزش کشور کمک جدی می‌کند، ادامه داد: در شرایط کنونی، باشگاه‌های کشور با قانونی جامع اداره نمی‌شوند و تکلیف خصوصی یا دولتی بودن باشگاه‌ها به طور کامل مشخص نیست.

یحیی زاده فیروزآبادی یادآور شد: پایه و اساس رشد هر رشته ورزشی را باید در باشگاه‌ها جست‌وجو کرد و تا زمانی که باشگاه‌های ورزشی ما به شکل پایه‌ای به ورزش نپردازند، در زمینه ملی هم پیشرفتی عاید کشور نخواهد شد.

وی ادامه داد: البته مشکل امروز ما خلاء قانونی نیست، بلکه ضعف اجرایی است؛ با نهایی شدن طرح نظام باشگاه داری نیز ما نباید خیالی راحت از وضعیت ورزش کشور داشته باشیم، بلکه باید در اجرای طرح هم مراقبت‌ها را افزایش دهیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس تأکید کرد: تا زمانی که مجریان قانون از عهده اجرای آن برنیایند، قانون خوب هم تأثیری بر وضعیت  ورزش کشور نخواهد داشت./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا