.

اردکان :شاکر "نماینده خبری یزدفردا :پايگاه خبري تحليلي اردكان نما نوشت:یحیی زاده نماینده ی مردم میبد در مجلس شورای اسلامی در ادعایی به وزیر نیرو گفت : در زمینه ی انتقال اب به شهرستان های استان یزد هیچ گونه عدالتی وجود نداشته و ندارد . مروتی رئیس اداره ی آب و فاضلاب اردکان در طی مصاحبه ای که با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی اردکان نما داشت ادعاهای یحیی زاده را غیر واقع و نادرست برشمرد .

یحیی زاده در طی نامه ای به وزیر نیرو مدعی شد: در حالی که مثلاً توزیع آب شرب میبد با اشتراک سی هزار و اردکان کمتر از بیست هزار صورت می گیرد و همچنین آب چاه های اردکان به میزان آب مصرفی تخصیص داده شده است، عدالت در بین این دو شهرستان رعایت نشده است؛ لطفاً بعد از آن همه تبعیض ها، عدالت را اجرا کنید.

مروتی رئیس اداره ی آب و فاضلاب اردکان در پاسخ این ادعای یحیی زاده به خبرنگار ما گفت :توزیع آب شرب اردکان با اشتراک حدود ۲۹ هزار صورت می گیرد که علاوه بر آن توزیع آب شرب ترک آباد با اشتراک ۳۵۰۰ نیز توسط این اداره صورت می گیرد.

مروتی در ادامه گفت : کیفیت سفره های آب زیرزمینی اردکان در تابستان با EC به مراتب بیشتری نسبت به شهر همجوار برخوردار است و این مسئله باعث شده است تا کیفیت آب شهر اردکان در تابستان نسبت به شهر همجوار پایین تر باشد و نارضایتی و مردم شهر را در پی داشته باشد. در حالي كه EC آب ميبد در زمان اوج مصرف ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ است اما EC آب شهرستان اردكان بين ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ مي باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت : مقامات استان در استانداری و اداره ی کل آب و فاضلاب نیز از کیفیت پایین آب شهر اردکان نسبت به شهر همجوار نیز آگاه و مطلع هستند .

با اين تفاسير ما هم خواهان اجراي عدالت هستيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا