به همت کانون قرآن و عترت واحد یزد  محفل انس با قرآن کریم  روز  سه شنبه 5 دیماه  91 مصادف با سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی  یزد با حضور حاج حسن دانش  قاری بین المللی  و نفر اول مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم در تونس ، در این واحد دانشگاهی برگزار شد .

حجه الاسلام کمال خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد با اعلام این خبر گفت : مراسم معنوی انس با قرآن کریم در طول ماههای محرم و صفر ، روزهای سه شنبه هر هفته بعد از نماز ظهر و عصر با حضور قاریان بین المللی ،کشوری و استانی ویژه دانشجویان ، اساتید و کارمندان در مسجد شهید صدوقی این واحد دانشگاهی بر پا و قاریان و حافظان به قرائت آیاتی از کلام الله مجید و بیان نکات قرآنی می پردازند.

وی هدف از برگزاری این محفل نورانی را گسترش و تعمیق فرهنگ غنی قرآن، ارتقای کیفیت تلاوت و ترویج هنر قرائت قرآن به ویژه در بین دانشجویان و جوانان ، توجه به لحن و تجوید نحوه ادا و قرائت آیات متناسب با مفاهیم و مضامین و انس بیشتر با قرآن کریم برشمرد .

وی ضمن گرامیداشت سی امین سا لروز تاسیس واحد یزد گفت : دانشگاه آزاد اسلامی یزد در 5 دیماه 1361 تاسیس و در مدت سه دهه با تلاش شبانه روزی ، رشد و امروز بعنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و آموزش عا لی کشور تعالی پیدا کرده است و امیدواریم حرکت توسعه علمی دانشگاه به سمت توسعه علمی پایدار استان و کشور باشد .

دکتر خواجه پور خاطر نشان کرد : در واقع مسیر سعادت انسان با کلام ا... قرآن کریم و توسل به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) مقدور است و وظیفه هر مسلمانی تلاش در جهت بالا بردن بصیرت اسلامی در جهان اسلام است و برپایی محفل انس با قرآن می تواند نقش موثری در راستای قرآن آموزی در سطح جامعه ایفا کند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا