امام جمعه بهاباد گفت: انشاء ا... امسال هم شاهد حضور باشكوه مردم بهاباد در نماز جمعه تهران در سالروز حماسه 9 دی باشیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه ستاد بزرگداشت 9 دی در شهرستان در محل دفتر امام جمعه تشكیل شد.

در ابتدای این جلسه امام جمعه بهاباد با ذكر روایتی اظهار داشت: بهترین حاكم كسی است كه بین امت وحدت ایجاد كند و بدترین حاكم كسی است كه در میان مردم اختلاف و تفرقه اندازد.

حجت الاسلام دهقانی ادامه داد: از این روایت می توان فهمید كه مقام معظم رهبری مصداق این روایت هستند و با تدبیری كه ایشان اتخاذ نموده و با بصیرت بخشی به مردم توطئه دشمنان را خنثی نمودند و وحدت و همدلی را بین آحاد جامعه گسترش دادند كه نتیجه آن حماسه عاشورایی نهم دی ماه بود.

وی همچنین حضور مردم بهاباد به صورت كفن پوش در نمازجمعه تهران در سالگرد این حماسه عظیم در دو سال پیاپی را ستود و آن را نشانه بصیرت بالا و ولایتمداری مردم این خطه دانست و تصریح كرد: انشاء ا... امسال هم شاهد حضور باشكوه مردم بهاباد در نماز جمعه تهران در سالروز حماسه 9 دی و نیز در مراسم هایی كه به این مناسبت در سطح شهرستان برگزار می شود، باشیم.

در ادامه جلسه فرماندار بهاباد حماسه 9 دی ماه در سی امین سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تجلی قدرت الهی در هویت اسلامی و بنیان مردمی انقلاب دانست و گفت: شعارهای روز 9 دی مشخص کرد که مردم به هیچ جناحی گرایش ندارند. مردم در 9 دی نشان دادند برای دفاع از انقلاب و نظام و رهبری در صحنه هستند.

"محمدرضا هدائی"  در ادامه یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید با فرصت 9 دی به شایستگی برخورد کنند و نگاه سطحی به این حماسه و بزرگداشت آن نداشته باشند.

در ادامه جلسه مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد طی سخنانی گفت: قیام تاریخی و ماندگار نهم دی 1388 به تعبیر مقام معظم رهبری؛ حضرت امام خامنه‌ای‌- دامت برکاته‌-  « یکی از قله‌های فراموش نشدنی»، « حرکت برخاسته از بصیرت»، « شناختن موقعیت و حضور در لحظه های مورد نیاز»، «حرکتی در فضای غبارآلود»،« حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی» در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

"حسن عبداله ئیان" افزود: هر یک از دستگاه های اجرایی شهرستان برنامه های خود را به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان برای جمع بندی اعلام و ارسال کنند.

درپایان این نشست اعضای جلسه هریک برنامه های در نظر گرفته شده خود را برای برگزاری هرچه با شکوهتراین حماسه و تبیین ارزش های ایجاد شده را بیان کردند.

در این جلسه مقرر شد همانند سالیان قبل اعزام مردم به تهران جهت شركت در نماز جمعه و حمایت و تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت در روز پنج شنبه 7 دی انجام شود.

همچنین مقرر شد مراسم بزرگداشت این حماسه عظیم در محل مسجد جامع برگزار شده و سخنرانانی به مدارس، دانشگاه ها و مساجد جهت تبیین این حماسه مردمی اعزام شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا