به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد کلیه منازل مسکونی شهر میبد در سال جاری بیمه آتش‌سوزی بوده و با تعاملی که بین شهرداری میبد با شرکت بیمه ایران حاصل شده بیش از 11,000 واحد مسکونی در مقابل آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه بیمه شده‌اند.

در آذرماه سال گذشته برای دومین سال پیاپی بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی میبد تمدید شد تا بدین وسیله بهداشت روانی، امنیت و آرامش خاطر برای شهروندان میبدی فراهم شده و تحمیل هزینه و جبران خسارت‌های احتمالی، موجب نگرانی و دغدغه مردم شهر نباشد. از سوی دیگر این امر می‌تواند به ارتقای فرهنگ بیمه‌ای در جامعه کمک نماید.

طبق قرارداد شهرداری میبد با شرکت بیمه ایران هر واحد مسکونی تا سقف سی میلیون ریال در برابر حوادث آتش‌سوزی بیمه شده که مبلغ 15,000 ریال مربوط به بیمه ساختمان و تأسیسات آن و مابقی بیمه لوازم و اثاثیه منزل است. سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به عنوان هماهنگ‌کننده عمل نموده و گزارش حوادث آتش‌سوزی و تعیین نحوه و میزان خسارت وارده با نظر کارشناس سازمان و شرکت بیمه مذکور انجام می‌شود.

تمام هزینه‌های بیمه از سوی شهرداری میبد پرداخت شده و هزینه‌ای برای شهروندان درپی نخواهد داشت و البته ذکر این نکته ضروری است که به تناسب مبلغ بیمه شده طبق ارزش اعلامی از سوی بیمه‌گذار نسبت به ارزش واقعی آن جبران خسارت خواهد شد و شهروندان می‌توانند به دلخواه خود نسبت به افزایش سقف قرارداد بیمه اقدام نمایند.

از آنجا که با توسعه زندگی شهرنشینی حوادث مختلفی ، زندگی امروز بشر را تهدید می‌کند شهرداری میبد انجام این کار را گامی مؤثر و مهم جهت ارائه خدمات ایمنی به شهروندان و فراهم آوردن رفاه جامعه می‌داند و با وجود اینکه میزان خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی در سال گذشته (مبلغی نزدیک به 60,000,000 ریال) از سقف مبلغ پرداختی شهرداری به شرکت بیمه کمتر بوده شهرداری میبد در نظر دارد در سال آتی نیز منازل مسکونی شهر را در مقابل حوادث غیر مترقبه بیمه نماید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا