همزمان با سالروز شهادت آیه الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با همکاری مجتمع آموزش عالی و حوزه علمیه امام صادق(ع) اردکان مراسمی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولین ادارات، حوزویان و دانشگاهیان اردکان در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار گردید، فرزند بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه در سخنانی با بیان برخی از ویژگی های شخصیتی شهید مفتح به تأثیرگذاری این چهره در حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: شهید مفتح علاوه بر تأثیرگذاری در حوزه و دانشگاه نقش ارزنده ای در مبارزات انقلابی ایفا کرد و هم اکنون پس از گذشت 33سال فکر و عقیده آن بزرگوار چه در حوزه و چه در دانشگاه زنده است. حجه الاسلام و المسلیمن دکتر محمد هادی مفتح در ادامه با بیان خاطراتی از دوران مبارزات شهید مفتح علیه رژیم شاهنشاهی افزود: در حدود سالهای 55 و 56 با تلاشهای شهید مفتح، مسجد قبای تهران به مرکز مبارزات انقلابیون علیه ظلم و استبداد تبدیل شده بود. یادگار بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه همچنین به خدمات شهید مفتح در برقراری وحدت بین حوزه و دانشگاه و فعالیت های علمی، دینی وتبلیغی ایشان پرداخت و تصریح کرد: شهید مفتح از سالها قبل از انقلاب نیز به این نتیجه رسیده بودند که جهت تقویت دین و علم بایستی حوزه و دانشگاه را با یکدیگر متحد کرد و سرانجام در راه ساماندهی دانشگاه جان خویش را نثار کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

لازم به ذکر است در این مراسم یکی از طلاب مقاله ای در خصوص زندگی شهید مفتح قرائت کرد و  کلیپی نیز در این خصوص پخش شد. فرزند شهید مفتح در سفر خود به اردکان از بخش های مختلف مجتمع آموزش عالی و بافت قدیم این شهر نیز دیدن کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا