رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي ميبد از تشكيل 17 تعاوني با سرمايه ثبتي يك ميليارد و 102 ميليون ريال در سال 90 خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد: سيد احمد علائي با اعلام اين خبر افزود از اين تعداد تعاوني 7 تعاوني در زمينه صنعت، 2 تعاوني در زمينه حمل و نقل، 7 تعاوني خدماتي و يك تعاوني در زمينه كشاورزي است كه با تشكيل اين شركتهاي تعاوني زمينه اشتغال 155 نفر بطور مستقيم فراهم شده است. علائي در خصوص پيشينه فعاليت هاي تعاوني در ميبد گفت: در اين شهرستان فعاليتهاي تعاوني در زمانهاي دور وجود داشته كه اين امر از اعتقادات ديني، فرهنگي مردم نشأت مي گيرد بطوريكه در زندگي مردم ريشه تاريخي دارد و سابقه فعاليتهاي تعاوني در اين شهرستان مربوط به تعاوني قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در ميبد تأسيس شده است .
 رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي ميبد با اشاره به اينكه اداره تعاون شهرستان ميبد از اواخر سال 78 با پيگيريهاي فرماندار، امام جمعه، مديركل استان و نماينده مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد گفت: در بدو تأسيس حدود 50 تعاوني تحت پوشش اين اداره قرار گرفت كه با تلاشهاي انجام شده و به منظور نهادينه كردن فرهنگ تعاون و كار گروهي در حال حاضر بالغ بر 340 تعاوني در گرايشهاي مختلف زمينه اشتغال بالغ بر دو هزار و 200 نفر بصورت مستقيم و غير مستقيم در ميبد فراهم آمده است.
علائي افزود: به منظور آشنائي متقاضيان تشكيل تعاوني با ضوابط و مقررات بخش تعاون و ارتقاء سطح معلومات مديران و اعضاء مجموعاً 50 دوره آموزشي جمعاً به مدت 12 هزار و 690 نفر ساعت براي 556 نفر دوره آموزشي به صورت رايگان برگزار و مقام دوم  در بين ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعي در سطح استان را كسب كرد.
وي همچنين در خصوص اقدامات انجام شده در زمينه مسكن مهر ميبد گفت: عمليات احداث فاز يك مسكن مهر در 10 بلوك شامل 120 واحد در 4 طبقه در اوايل سال 91 به اتمام رسيد و در اختيار متقاضيان قرار گرفت. همچنين عمليات احداث فاز 2 مسكن مهر ميبد نيز در 5 بلوك شامل 75 واحد در 4 طبقه در حال احداث است و به زودي در اختيار ساير متقاضيان قرار خواهد گرفت.
 علائي اظهار داشت: اين مجتمع شامل امكاناتي نظير: مسجد، مدرسه و پارك عنوان كرد و گفت: عمليات ساخت مسجد به اتمام رسيد. و عمليات تسطيح زمين مدرسه در حال انجام و در آينده اي نزديك عمليات احداث پارك نيز آغاز خواهد شد . وي اضافه كرد يك باب حسينيه نيز جهت مجموعه مسكن مهر ميبد پيش بيني شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا