عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: براساس اصل ۵۷ قانون اساسی اختیارات و وظایف هر کدام از قوا مشخص بوده و قوا نباید در هیچ زمینه ای در امور یکدیگر دخالت کنند.

محمدرضا تابش در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۲ آذر) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی افزود: براساس ماده ۹ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، فرماندار با نظر رئیس دادگستری باید معتمدین را انتخاب کند که این مسئله مغایر با اصل ۵۷ قانون اساسی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس نهم تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید از حریم وظایف و اختیارات قوای سه گانه کشور تحت رهبری ولی فقیه حفاظت کنند که در این مسئله، این موضوع رعایت نشده است.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: اخطار شما وارد نیست و ماده ۹ اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری منافاتی با دخالت در اختیارات و وظایف هر کدام از قوا ندارد./

لازم به توضیح است در نهایت و پس از رای گیری،نمایندگان با حذف «پس از اخذ موافقت رئیس دادگستری» بعد از واژه فرماندار از ماده 9 طرح اصلاح قانون انتخابات موافقت کرده، و فرماندار برای دعوت از معتمدان مردمی نیازی به اخذ موافقت رئیس دادگستری نخواهد داشت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا