ستاد حوادث غیر مترقبه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث وخسارات احتمالی با حضور سرپرست فرمانداری واعضای ستاد شهرستان بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، در پی بارش شدید باران که دوشنبه گذشته شهرستان بافق را دربر گرفت ، ستاد مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه این شهرستان با حضور سرپرست فرمانداری ، بخشدار مرکزی و مدیران این ستاد در محل فرمانداری تشکیل جلسه داد.

در این جلسه سرپرست فرمانداری گزارش بازدید خود از نقاط شهرستان وخسارت وارده را به اطلاع اعضاء رساند.

"علیرضا صمدی" با اشاره به وقوع برخی حوادث بر اثر کنده‌کاری‌ها و حفاری‌هایی که به طور فنی ترمیم نشده‌اند، از رؤسای ادارات خدمات‌رسان به ویژه شهرداری و آب و فاضلاب شهری خواست تا با سرکشی از مناطق حفاری شده اقدامات پیشگیرانه‌ای را در راستای کاهش این حوادث انجام دهند.

بخشدار مرکزی بافق نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت روستا ها گفت:طی بازیدی که انجام شد بر اثر بارندگی محور بافق – قطرم ریزش زمین در جاده اصلی بوده که برای ساعاتی کوتاه جاده ارتباطی در این حوزه بسته شد و با تلاش و زحمت نیروهای راهداری اداره راه و شهرسازی بافق، اکنون این مسیر بازگشایی شده است.

رؤسای ادارات و نهادهای عضو ستاد بحران و حوادث غیر مترقبه بافق نیز در این جلسه از میزان خسارت‌های وارده در پی بارندگی شب گذشته در این شهرستان گزارشی ارائه دادند.

دبیر ستاد بحران و حوادث غیر مترقبه شهرستان بافق در خصوص خسارت وارده طی بارندگی شب گذشته گفت: بر اساس جمع بندی و ارئه گزارش اعضای ستاد میزان خسارت وارده در حوزه های راه وترابری ، مسکن ، کشاورزی ، اماکن عمومی و... مبلغی افزون بر 67 میلیارد ريال بوده که از میان ، بیشتر خسارت مربوط به حوزه شهر و شهرداری به میزان 42میلیارد ريال می باشد.

از شب گذشته به مدت 6 ساعت بارش شدید باران در نقاط مختلف بافق آغاز و سبب وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در سطح خیابان‌های نقاط شهری و روستایی شده است.

هواشناسی بافق با ارائه گزارشی اعلام کرد که میزان بارندگی در شب گذشته به میزان 17/7 بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

به گفته هواشناسی بافق بیشترین بارندگی مربوط به روستای قطرم با 28 میلی متر و کمترین میزان مربوط به روستای باقر آباد با 16 میلی متر می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا