هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان و سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت اساتید 14 آذرماه 91 در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

سید محمد جواد نبوی مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به برگزاری مسابقات در دوبخش کتبی و شفاهی افزود: مسابقات بخش کتبی ویژه دانشجویان در رشته های تفسیر قرآن کریم ، زندگانی معصومین (ع) ، حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات ، نماز ترجمه قرآن به زبان انگلیسی ، احکام خواهران و برادران ، زندگانی پیامبر (ص) ، ترجمه قرآن کریم و نهج البلاغه با حضور 1700 نفر دانشجوی دختر و پسر همزمان با سراسر کشور ساعت 10 صبح 14 آذر ماه سال جاری در دو مکان سالن ورزشی ولایت و ساختمان تحصیلات تکمیلی مرحوم دکتر علی سلطانی این واحد دانشگاهی انجام گرفت که در هر رشته 5 نفر به عنوان نفرات برگزیده معرفی می شوند.

وی افزود: همچنین سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه اساتید در بخش کتبی شامل 4 رشته ترجمه و تفسیر قرآن کریم ، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه ، زندگانی چهارده معصوم(ع) و ترجمه انگلیسی قرآن کریم که با حضور 100 نفر از اساتید شرکت کننده ساعت 12:30 ، چهاردهم آذر ماه امسال در سالن شهید آوینی دانشکده فنی و مهندسی واحد یزد برگزار شد.

وی ادامه داد: مسابقات کتبی بخش کارکنان شامل رشته های زندگانی پیامبر(ص) ، احکام خواهران و برادران و نماز می باشد که مسابقات در اول اسفند ماه امسال برگزار می شود و در بخش شفاهی ، حفظ و نیز قرائت تحقیق و ترتیل می باشد که کارکنان علاوه بر دریافت جوایز نقدی از امتیازات مربوط به کارگاه آموزشی نیز برخوردار خواهند شد.

مسئول کانون قرآن و عترت واحد یزد اظهار داشت: هجدهمین دوره از مسابقات قرآن و عترت در 4 بخش کتبی ، شفاهی ، هنر و ادبیات دین و پژوهشهای دین برگزار می شود که مسابقات مربوط به بخش هنر و ادبیات دین و پژوهش در سه گروه یاد شده نیز شامل تحقیقات ، پایان نامه های قرآن ، شعر ، داستان ، فیلم کوتاه ، تذهیب ، وبلاگ نویسی ، خطاطی ، طراحی و ... است که آثار برتر هر ساله در نمایشگاه بین المللی قرآنی به نمایش گذاشته می شود.

نبوی در ادامه گفت: مرحله شفاهی هجدهمین دوره از مسابقات قرآن و عترت در رشته های حفظ 5 ، 10 ، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم ، قرائت تحقیق ترتیل در سه مرحله واحدی ، منطقه ای و نهایی ویژه دانشجویان ، اساتید و کارکنان برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا