مريم موسوي کارشناس مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات محلی،سرپرستی های استانی و نمایندگی خبرگزاری های استان یزد اواخردیماه سال جاری برگزارمی شود.

آرشیوی

اعظم السادات ميرجليلي -- خبرنگار يزد فردا --- مریم موسوی روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار يزد فردا با اعلام این خبر،افزود: 279 نفر با 574 اثر در اولین جشنواره مطبوعات محلی، سرپرستی های استانی و نمایندگی خبرگزاری های استان یزد شرکت نموده اند.

وی ادامه داد: در بخش خبر 96 اثر توسط 43 نفر ارائه شده که 20 خبر مربوط به نشریه بشارت نو و سپس 12 خبر از خبرگزاری ایرنا بیشترین آثار شرکت کننده را دارند.

کارشناس مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: 87 گزارش از 44 نفر و 25 رسانه به جشنواره رسانه های یزد ارسال شده که نشریه بشارت نو با 12 اثر و خبرگزاری ایرنا با 8 اثر بیشترین آمار رادارند.

موسوی افزود: در بخش سر مقاله و یادداشت 69 اثر از 30 نفر و در بخش مقاله نیز 54 اثر از 25 نفر و 16 نشریه به جشنواره ارسال شده است.

وی ادامه داد: در بخش مصاحبه 45 اثر از 22 نفر از یازده خبرگزاری و نشریه و در بخش گزارش تصویری 13 اثر و در بخش تیتر نیز 69 اثر از 32 نفر در یافت شده است.

کارشناس مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت : در بخش طنز 20 اثر از 9 نفر و در بخش صفحه آرایی نیز 39 اثر از 16 نفر دریافت شده و در بخش ویژه نیز 79 اثر دریافت شده که 29 اثر مربوط به زندگینامه و شخصیت حجت الاسلام صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد، 16 اثر در مورد سال تولید ملی و 34 اثر نیز مربوط به فرهنگ بومی و صنایع دستی استان یزد است.

موسوی گفت: استقبال اصحاب رسانه استان از اولین جشنواره مطبوعات محلی، سرپرستی های استانی و نمایندگی خبرگزاری های استان یزد بسیار خوب بوده است.

وی ادامه داد: در فراخوان این جشنواره مهلت ارسال آثار از ابتدای فروردین تا 15شهریور سال1391 مشخص شده بود که اکثریت شرکت کنندگان آثار خود را در روزهای پایانی بویژه در روز آخر ارسال کردند.

کارشناس مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: آثار شرکت کنندگان به دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسا نه ها ارسا ل شده و هنوز نتایج به این اداره کل اعلام نشده است.

موسوی افزود: اختتامیه جشنواره در دیماه و بعد از ماههای محرم و صفر برگزار می شود و رایزنی ها برای دعوت از معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در این مراسم در حال انجام است.

کارشناس مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: این جشنواره در 10 بخش، سرمقاله و یاداشت، عکس، طنز، خبر، مقاله، گزارش، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی و بخش ویژه برگزار شد .

وی افزود: بخش ویژه این جشنواره نیز در چهار گرایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، توسعه کیفی مطبوعات محلی، راهکارهای پیشرفت و توسعه فرهنگ و هنر بومی، میراث فرهنگی و گردشگری، احیا فرهنگ دارالعباده، رسانه های دیجیتال و بررسی و معرفی ابعاد شخصیتی شهید صدوقی و فرزندش اعلام شده بود.

موسوی در پایان گفت: با توجه به استقبال بسیار خوبی که از طرف اصحاب رسانه در سراسر استان یزد از این جشنواره صورت گرفت امیدواریم در سالهای آتی نیز این جشنواره با حمایت مسئولان برگزار شود تا ضمن تجلیل از برترین ها باعث تشویق دیگر فعالین این حوزه گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا