در نشستی با حضور فرماندار، امام جمعه، مشاور مسئول بنیاد شهید کشور، و جمعی از مسئولان در دفتر امام جمعه اردکان درخصوص چگونگی تغییر کاربری منزل مادری و محل تولد و تربیت شهید عاصی زاده به مجموعه فرهنگی و خانه شهید اردکان بحث و تبادل نظر شد.

راه اندازی خانه شهید اردکان از اعتبارات شهرداری و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر اردکان به اجرا در می آید.
خانه شهید اردکان شامل بخش هائی نظیر موزه، نمایشگاه و سالن اجتماعات خواهد بود و مورد استفاده مجموعه های مختلف فرهنگی که در زمینه تفحص آثار و سیره شهدا فعالیت می کنند قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام حسینی، امام جمعه اردکان در نشست هم اندیشی برای اجرای این پروژه فرهنگی با اشاره به نقش مهمی که شهید عاصی زاده در ساختن تاریخ مردان بزرگ اردکان و ایران زمین ایفا نموده است، گفت: تاریخ نام شهدا و بزرگانی چون شهید عاصی زاده را درخود نگه می دارد و هیچ زمانی این عناوین به فراموشی سپرده نخواهد شد.

وی ادامه داد: شاید کارهایی که برای شهدا انجام می شود تماما محفوظ نماند پس باید برای شهدا طوری کار کرد که شایسته عظمتشان باشد آنوقت می توان به آیندگان بالید که ما هم عصر بزرگانی چون عاصی زاده و سایر شهدا بوده ایم.
حجت الاسلام حسینی با مدنظر قرار دادن اینکه حفظ خاطرات شهدا وتریج آن بهترین راه برای برون رفت از معظلات فرهنگی در اجتماع امروز است، تصریح کرد: این خاطرات ازیک سو حقانیت شهدای ما را که ازطبقات ضعیف اجتماع و معمولی بودند به اثبات می رساند و از سوی دیگر راه های رشد و تعالی معنوی آنان را به نمایش می گذارد که این دو موضوع در تلفیق باهم نوشداروی بسیاری از دردها و زخم های فکری است که امروزه جوانان ما به ان دچار هستند.
گفتنی است، شهید ذبیح الله عاصی زاده در سال 1340 هجری شمسی در خانواده ای مذهبی و متدین در شهرستان اردکان دیده به جهان گشود، سردار سرافراز اسلام شهید ذبیح الله عاصی زاده سرانجام در سال 1362 هجری شمسی در حالیکه فرماندهی تیپ پیروز الغدیر یزد را به عهده داشت قبل از عملیات والفجر4 هنگام رفتن به آن منطقه در 21/7/62 بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به خودرو وی به همراه یکی دیگر از برادران همرزمش در منطقه بانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا