اجتماع بزرگ هيئت هاي مذهبي استان دارالعباده يزد (حسينيه ايران) عصر امروز با حضور هيئت هاي مذهبي ، حجت الاسلام محمد صدوقي يادگار امام جمعه فقيد يزد و نواده سومين شهيد محراب ، سيفي فرماندار ، سید ولی فقیه ‌زاده مسئول شورای هیئات عزاداری استان یزد و جمعي از مسئولان در محل ميدان و حسينيه امير چقماق يزد برگزار شد.

خبرنگار يزد فردا : اعظم السادات ميرجليلي --عصر امروز جمعه سوم آذرماه مصادف با هشتم محرم تمام هیات های مذهبی با حضور  در حسينيه  امیرچخماق يزد بر سر و سينه زدند.  

همچنين همزمان با شب تاسوعای حسینی استان دارالعباده یزد غرق در غم و اندوه شد. خیل مشتاقان اباعبدالله حسین (ع) به همراه هیات ها و دستجات سینه زنی ضمن حضور در حسینیه ها و تکایا در غم شهادت مولای خویش به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

به همین مناسبت مردم مومن این استان با شرکت در آیین های ویژه ای که در مساجد ، حسینیه ها و تکایا در حال برگزاری است در غم سالار شهیدان اشک ریختند و مداحان و مبلغان هم اهداف و فلسفه قیام امام حسین (ع) را بیان کردند.

گزارش خبرنگاران يزد فردا از شهرستانهای بهاباد،طبس، ابرکوه، اردکان، بافق، تفت ، مهریز ، میبد، صدوق و خاتم حاکیست با حضور گسترده مردم این مناطق آیین شب تاسوعای حسینی در حال برگزاری است.

گزارش تصويري: خبرنگار يزد فردا: مسعود ميرجليلي ===










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا