سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی – تلكام 2012 – با حضور دبيركل، وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو و وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران گشايش يافت.

تقی پور در این مراسم در هنگام بازدید از غرفه گروه  تعاونی پیشگامان اظهار داشت: نسبت به گروه پیشگامان، برنامه ها و میزان سرمایه گذاری آن اطلاع کافی دارم و امیدوارم سایر اهداف این گروه  همچون پروژه مهم فیبرنوری آن محقق گردد.

وی با اشاره به اجرای پروژه فیبرنوری این گروه در دریای آزاد گفت: به شرکت زیر ساخت اعلام کرده ام که ترافیک بیشتری را به این فیبر منتقل کنند.

رضا تقی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های اولیه اپراتور ارائه کننده فیبر نوری منازل اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها این اپراتور در سالهای نخست فعالیت خود بالغ بر 1.5 میلیارد دلار برای این پروژه سرمایه گذاری کرده است و به تناسب با نیاز بازار این سرمایه گذاری در مدت 8 سال کار این اپراتور افزایش خواهد یافت.

وی  با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی در صنعت مخابرات کشور برگزاری نمایشگاه تله کام را فرصتی دانست که روند قانونی تولید تجهیزات، خدمات و محتوا در عرصه ارتباطات و مخابرات افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با اشاره به حضور میهمانان خارجی و سران مخابراتی کشورهای عضو اکو در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه پیش بینی کرد که سال آینده نیز شاهد افزایش تعداد تقاضاهای کشورهای خارجی برای حضور در این نمایشگاه باشیم.

تقی پور با تاکید بر حمایت  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از صاحبان صنعت مخابرات گفت: فعالان این بخش باید به سمت خدمات نوآورانه و ارزش افزوده در حوزه ارتباطات و نیز کسب و کار در این زمینه روی بیاورند.

وی در توسعه همکاری ها در عرصه بازارهای کشورهای  عضو اکو  و تبادل تجربیات فنی و تحقیقاتی و سرمایه گذاری در این زمینه تاکید کرد.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی – ایران تله کام 2012 – با حضور و مشارکت حدود 210 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار مي شود. اين نمايشگاه همزمان با پایان یافتن نخستین اجلاس سه روزه وزرای ارتباطات و سران مخابراتی کشورهای عضو اکو انجام شد. در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی 185 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 22 شرکت خارجی از 8 کشور جهان، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاع رسانی در معرض دید کارشناسان و علاقه مندان قرار می دهند.

آلمان، انگلستان، ایتالیا، چین، سوئیس، کانادا، کره جنوبی و لهستان از جمله کشورهایی هستند که شرکتها و نمایندگی هایی از آنها در نمایشگاه ایران تله کام 2012 حضور یافته اند. گروه  پيشگامان نيز با حضور 5 شركت فعال خود در حوزه مخابراتي و ارتباطي علاوه بر رونمايي از سه محصول خود با فعالان اين عرصه ديدار و گفت و گو خواهد كرد. جزيره گروه پيشگامان در سالن 8 و 9 نمايشگاه مي باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا