یزدفردا :حسن پورخبرنگاریزدفردا از بافق:رئيس كل داد گستري استان يزد درحاشيه همايش پيشگيري از وقوع جرم و آسيبهاي اجتماعي در بافق ، آمار زندانيان استان يزد را افزون بر سه هزار نفر اعلام كرد و افزود: نصف اين تعداد زنداني در ارتباط با جرائم مواد مخدر و نصف ديگر مرتبط با جرائم ديگر است.

" غلامحسين حيدري"  ميانگين سن زندانيان را 20 تا 35 سال عنوان كرد و گفت : بعد از مواد مخدر بيشترين آمار زندانيها مربوط به سرقت ناشي از فقر و بيكاري مي باشد.

اين مقام قضايي تصريح كرد: با وجوديكه اعلام مي شود بيشتر زندانيان استان غير بومي مي باشند ولي با احتساب يزدي هايي كه در ساير استانها زنداني اند ، 80 درصد جمعيت زنداني ، بومي هستند كه اين زيبنده شهر دارالعباده يزد نخواهد بود.

رئيس كل دادگستري استان يزد از اجراي حد اسلامي و قطع چهار انگشت دست دو سارق در يزد هم خبر داد و گفت: اين حد براي عبرت بزه كاران در ملاء عام به اجرا در آمد.

وي همچنين تجاوز به عنف را يادآور شد و افزود: در اين رابطه دو نفر در نوبت اعدام هستند كه به زودي حكم مربوطه به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

حيدري همچنين از افزايش آمار ضرب وجرح دربافق خبر داد وافزود: از سال 88 تا كنون آمار ضرب وجرح در شهرستان بافق سير صعودي داشته است.

مديركل دادگستري استان يزد آمار ضرب و جرح بافق را در6 ماهه نخست سال قبل 296 فقره اعلام كرد و گفت: اين رقم در مدت مشابه امسال 5 درصد رشد داشته است.

وي همچنين  با بيان اينكه شهرستان بافق از جمله مناطق امن استان يزد بوده است تصريح كرد: هم اينك اين شهرستان در بحث آمار سرقت در رديف چهارم استان قرار دارد.

جيدري برخي از جريانات اجتماعي از جمله فقر و بيكاري را از عوامل مهم وقوع سرقت عنوان كرد.

مديركل دادگستري استان يزد با ابراز خرسندي از كاهش روند آمار طلاق در بافق خاطر نشان كرد: از سال 88 كه ميزان طلاق 59 مورد بوده به تدريج در 6 ماهه اول امسال اين آمار در بافق به 28 فقره كاهش يافته است.

حيدري درادامه، پيشگيري از وقوع جرم و آسيبهاي اجتماعي را با همكاري مردم و همه دستگاههاي اجرايي امكان پذير دانست و عنوان كرد: نقش روحانيت در اين زمينه مخصوصا در ماههاي محرم، صفر و رمضان تاثير بسزايي در رسيدن به هدف مورد نظر خواهد داشت.

وي علاقمندي مردم ميهن اسلامي به روحانيت را ياد آور شد و گفت: به همين خاطر اين قشر مي تواند با خُلق و خوي خوش هزاران جوان و نوجوان را به راه راست هدايت كند.

رئيس كل دادگستري استان يزد امر به معروف و نهي از منكر را از وظايف ديني مردم خواند و تصريح كرد: با اجراي اين فريضه الهي مي توان بخش عظيمي از جرائم را درجامعه كاهش داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا