یزدفردا:کریمی در عین حال عنوان کرد: از طریق 9 درگاه اینترنتی کشور ظرفیتی معادل STM1 467 تامین می‌شود و قرار است در آینده نزدیک ظرفیت مرز آستارا تا STM1 72 و نوردوز تا STM1 64 افزایش پیدا کند.

به گزارش فرهنگ،در حال حاضر 9 درگاه اینترنتی در کشور وجود دارد و کابل بوشهر جدید‌ترین مسیر اینترنتی کشور به‌شمار می‌رود که هنوز ترافیکی برروی آن نصب نشده و قرار است طی ماه‌های آتی شاهد فعالیت‌ آن باشیم.

حسن کریمی، مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت زیرساخت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر دو درگاه اینترنتی در مرزهای چابهار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با ظرفیتی معادل STM1 64 فعال هستند. بندر‌عباس با ظرفیتی معادل STM1 55، آستارا با STM1 56 و نوردوز با STM1 64 از دیگر درگاه‌های اینترنتی کشور به‌شمار می‌روند.

وی ادامه داد: در مرز‌های بازرگان نیز درگاهی با ظرفیت STM1 96 فعال است و درگاه‌های سه‌رود و جاسک به ترتیب با ظرفیت‌های 64 و STM1 4 دیگر درگاه‌های اینترنتی کشور به‌شمار می‌روند.

کریمی در عین حال عنوان کرد: از طریق 9 درگاه اینترنتی کشور ظرفیتی معادل STM1 467 تامین می‌شود و قرار است در آینده نزدیک ظرفیت مرز آستارا تا STM1 72 و نوردوز تا STM1 64 افزایش پیدا کند.

وی همچنین اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها درگاه بوشهر نیز با ظرفیتی حدود STM1 64 به فعالیت خواهد پرداخت و بدین ترتیب طی ماه‌های آینده STM1 200 به این ظرفیت افزوده خواهد شد.

مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت در عین حال از درگاه بوشهر به عنوان مسیری جدید نام برد و افزود: مدت کوتاهی زمان لازم است تا شرکت‌های مختلف پیشنهادات خود را در زمینه‌ی قیمت این مسیر ارائه کنند و ما در نهایت ارزان‌ترین پیشنهاد را با توجه به کیفیت آن خریداری می‌کنیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا