نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزير جهاد كشاورزي نیازها و مشکلات کشاورزان منطقه را مطرح و درخواست مساعدت نمود.

طبس- سرپرستی یزدفردا: نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزير جهاد كشاورزي نیازها و مشکلات کشاورزان منطقه را مطرح و درخواست مساعدت نمود.

"دکتر عبداله زاده" در این دیدار با تأکید بر خشکسالی های مداوم و نیز عدم تحقق یارانه بخش کشاورزی و افزایش نهاده های این بخش از تولید، گفت: با عنايت به اينكه اعتبار لازم جهت بازسازي استخرهاي ذخيره آب منطقه و ايجاد كانال بتني در روستاي فهالنج شهرستان به مبلغ 8 میلیارد ریال از مصوبات سفرهای استانی دولت به استان یزد اختصاص داده نشده است، مراتب  با "دکتر خلیلیان" مطرح و ایشان به معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی دستور اعطاء صادر نمود.  

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بند 14 از مصوبات دور دوم سفر رياست جمهوري به استان يزد، مبني بر اختصاص مبلغ 50 ميليارد ريال براي توسعه كشاورزي در روستاها و اشتغال زايي و كمك به كشاورزان شهرستان طبس، از وزیر جهاد کشاورزی درخواست تحقق وعده مذکور نمود.

"محمدعلی عبداله زاده" اجراي تسطيح اراضي و شبكه فرعي آبياري زيرسدهاي كريت و نهرين به مبلغ 30 ميليارد ريال و نیز عمليات آب و خاك تعاوني هاي توليد شهرستان طبس به مبلغ 20 ميليارد ريال را مورد تاکید برای تامین اعتبار قرار داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  در این دیدار به مشكلات فراوان بخش كشاورزي در شهرستان طبس اشاره و در خصوص تامين ماشين آلات مورد نياز كشاورزي براي شهرستان طبس از وزیر جهاد کشاورزی درخواست مساعدت نمود.

عبداله زاده از همراهی وزیر جهاد کشاورزی در برخی مشکلات مطرح شده تقدیر کرد و گفت: دکتر خلیلیان به معاونت امور توليدات گياهي وزارت دستور داد تا در خصوص تامين و تخصيص ماشين آلات و ادوات كشاورزي مورد نیاز شهرستان طبس نیز مساعدت نماید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا