در سال تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی دومین بازارچه کارآفرینی و توانمند سازی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به همت شورای اشتغال و کار آفرینی دانشگاه ، اساتید کارآفرینی ، حوزه های مختلف دانشگاه و با حضور گرم دانشجویان در روز دوشنبه 22 آبان 91 در دانشکده فنی و مهندسی واحد یزد آغاز به کار نمود.

این مراسم با حضور دکتر مسلمین ریاست واحد یزد ، هیات رئیسه دانشگاه ، آقایان احسنی و قاسمی ازمسئولان دفتر ارتباط با صنعت حوزه معاونت پژوهشی سازمان مرکزی و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد.

محمد رضا دهقانی دبیر اشتغال و شورای کارآفرینی در این رابطه به خبرنگار آنا گفت: در افتتاحیه این بازارچه که متشکل از 32 غرفه است دانشجویان در 2 بخش فروش و ابتکارات و خلاقیت ها ، دستاوردها و محصولات خود را عرضه نمودند. وی هدف از برگزاری این بازارچه را توانمند سازی مهارتی دانشجویان و هدایت بیشتر آنها را به سمت رشته های فنی و عملی با هدف کارآفرینی و جلوگیری از بیکاری آنان پس از فراغت از تحصیل عنوان کرد.

محمدرضا دهقانی در ادامه در خصوص طراح ایده و اهداف برگزاری این نمایشگاه توضیحاتی را ارائه نمود. در ادامه دکتر مسلمین ریاست واحد یزد در حاشیه افتتاح و بازدید از ایده های بازاریابی و کار آفرینی دانشجویی در سخنرانی خود گفت: بحمد ا... دومین بازارچه کارآفرینی و توانمند سازی دانشجویان امروز در واحد یزد آغاز به کار نمود و با توجه به اینکه از طرف مقام معظم رهبری (مدظله) امسال سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است امیدواریم که افتتاحیه این بازارچه سبب شود انگیزه جوانان و دانشجویان در زمینه فعالیت و اشتغال افزایش یابد و با این روش جوانا ن کشور به سمت کارهای تولیدی و کارآفرینی که قطعا در آینده کشور موثر خواهد بود هدایت شوند که باعث رشد اقتصادی و خود کفایی در کشور می شود.

دکتر مسلمین با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی یزد در خصوص توسعه فعالیت های کارآفرینی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با درک صحیح این مسئله و به منظور پاسخگویی به نیاز های روز افزون دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار دانش محور ، برنامه های وسیعی را بر آ موزش ، ترویج ، پژوهش و توسعه فعالیت های کارآفرینی انجام داده است.

وی در پایان سطح کمی و کیفی این بازارچه را بالا ارزیابی نمود و سه عامل توکل بر خدا، تلاش و پشتکار و برنامه ریزی را در موفقیت افراد موثر دانست و اظهار امیدواری نمود: انشاا... بتوانیم در خدمت به مردم و کشور گامهای اساسی برداریم. لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند از روز دوشنبه 22 آبان لغایت 25 آبان از ساعت 9 صبح الی 17 عصر از دومین بازارچه کار آفرینی و توانمند سازی دانشجویان در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی یزد بازدید نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا