امام جمعه بافق در دیدار مدیر کل کمیته امداد استان یزد، خدمت در کمیته امداد را از بالاترین کارها عنوان کرد و گفت: شاد کرد دل محرومان اثرات بسیار مثبتی در زندگی فردی و اجتماعی دارد.

"حجت الاسلام سید جواد سلیمانی" افزود: مسولان در این نهاد باید با برنامه ریزی مناسب استعداد های ویژه ای که در خانواده محرومان وجود دارد را شناسایی کرده و زمینه شکوفایی آنان را فراهم نمایند.

وی همچنین به توجه ویژه مسولان برای سرمایه گذاری در صنایع جوار معدنی بافق برای ایجاد اشتغال پایدار برای قشر محرومین تاکید کرد.

"مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)" نیز با اشاره به ادامه روند فعالیت‌های حوزه اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای ممدجویان کمیته امداد اظهار داشت: این تعهد در شهرهای زیر 20 هزار و مناطق روستایی استان با هکاری و هماهنگی بانک‌های عامل و مجموعه‌های مرتبط برای مدجویان و سایر افرادی که واجد شرایط کار باشند، تحقق می‌یابد.

"محمد اکبری" خاطرنشان کرد: در زمینه اشتغال با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای با آموزش به ویژه با اجرای طرح استاد شاگردی ظرفیت‌های شغلی بیشتری ایجاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بیان کرد: با همکاری جهاد کشاورزی در بخش توسعه کشاورزی و بانک عامل آن، زمینه بیشتری در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد فراهم می‌شود.

وی همچنین با اشاره به استمرار برنامه‌های سال گذشته در زمینه توسعه بیمه‌های اجتماعی عنوان کرد: بیش از 4 هزار و 500 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال در استان بیمه تامین اجتماعی شده‌اند.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال در شهرستان بافق یادآور شد: در سال گذشته بیش از 160 مورد برای مددجویان بافقی اشتغال ایجاد شده است.

این مسئول تصریح کرد: این تعداد بیشتر در بخش معادن و شرکت‌های وابسته به صنایع و معادن شهرستان است که در سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان یزد با تاکید بر ضروت توجه به استعدادهای شهرستان در بخش کشاورزی و دامپروری متذکر شد: استفاده از این ظرفیت در زمینه اشتغال مولد می‌تواند نقش مهمی در افزایش ظرفیت شغلی در شهرستان داشته باشد.

وی همچنین شهرستان بافق را در زمینه مشارکت‌های مردمی و توسعه آن، شهرستانی موفق و دارای عملکردی بسیار خوب عنوان کرد.

سرپرست فرمانداری بافق در این دیدار با اشاره به امداد و فقرزدایی گفت: فقر از موضوعاتي است كه بي توجهي به آن، باعث ايجاد بحران اجتماعي خواهد شد و آثار زيانباري بر جامعه وارد خواهد كرد.

وی ضمن تقدیر از زحمات پرسنل کمیته امداد افزود: كميته امداد امام خميني به عنوان نهادي جوشيده از بطن انقلاب شكوهمند اسلامي ،توليت و رسيدگي به مسائل و مشكلات مددجويان و محرومان در تمامي زمينه‌‎هاي ممكن را در رأس برنامه‎ها و اقدامات خود قرارداده است.

"علیرضا صمدی" با اشاره به ارائه خدمات خودكفايي و اشتغال زايي کمیته امداد گفت: آموزش افراد واجد شرايط خانوار‌هاي تحت حمايت در رشته‌هاي فني و حرفه‌اي و صنايع دستي ارائه مشاوره‌هاي شغلي لازم در زمينه فرصتها و موقعيتهاي شغلي مناسب از جمله برنامه‌هايی است که كميته امداد امام خميني(ره( می تواند در راستای استقلال اقتصادی گام بردارد.

وی در پایان با تاکید بر خود اشتغالی و ایجاد فرصتهای شغلی خانواده های نیازمند گفت: شهرستان برای تحقق این هدف جهت بر طرف شدن نیاز خانواده ها و همچنین استقلال اقتصادي آمادگی کامل را دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا