مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد:آزمایشگاه در کنارناظرین و مهندسین یک رکن اصلی است

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد:آزمایشگاه در کنارناظرین و مهندسین یک رکن اصلی است

دوره تفسیر نتایج آزمایشات خاک، بتن و آسفالت در شهرستان بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ "عباس صفاری" در دوره آموزشی تفسیر نتایج آزمایشات خاک، بتن و آسفالت که با شرکت 30 نفر از مهندسان ناظر شهرستان بافق در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد ، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را افزایش اطلاعات کاربردی آزمایشگاهی مهندسان ناظر و عمران شهرستان بافق و بهاباد که در بخش ساخت و ساز مشغول به کار هستند، عنوان کرد.

وی گفت:این دوره ها در شهرستان های میبد و اردکان بطور مشترک و در شهرستان طبس نیز برگزار گردیده و استقبال خوبی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه 30 نفر از مهندسان ناظر شهرستان‌ بافق در این دوره آموزشی شرکت کردند، افزود: ارزیابی شرکت کنندگان از این دوره مثبت بود و امیدواریم با برگزاری این دوره در شهرستان‌های دیگر استان، کیفیت ساخت و سازها را به وسیله اطلاعات کاربردی که در این دوره‌ها ارائه می‌شود، افزایش دهیم.

عباس صفاری ادامه داد: این دوره در راستای ظرفیت‌سازی و ارتقا سطح عوامل نظام فنی و اجرایی استان با همکاری کمیته آموزش شورای فنی استانداری یزد و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان برگزار شد.

صفاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش آزمایشگاه فنی مکانیک خاک بیان کرد: نقش آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در پروژه‌های عمرانی همانند وجود آزمایشگاه در کنار کلینیک‌های پزشکی است.

مدیر آزمایشگاه فنی مکانیک خاک تصریح کرد: در پروژه‌های عمرانی هم وجود آزمایشگاه باعث می‌شود که ابزار نظارتی کار انجام آزمایشات بتن خاک و آسفالت را چه در پروژه‌های ملی و چه در پروژه‌های استانی را انجام دهد.

وی یادآورشد: آزمایشگاه در کنارناظرین و مهندسین یک رکن اصلی است و اگر آزمایشهای کنترل کیفی انجام شود تاثیر مهمی در بالا بردن کیفیت ایفا می کند.

صفاری در زمینه ارزیابی اش از تولید های شن و ماسه و مصالح ساختمانی استان، بیان داشت: برخی مصالح ساختمانی دارای استانداردهای اجباری و بعضی تشویقی هستند که اقلامی چون؛ آجر، میلگرد وسیمان ازمصالح ساختمانی از نوع اجباری است.

صفاری با اشاره به اهمیت نیروی انسانی و مردمی توصیه کرد: در مبحث کنترل و کیفیت درپروژ ه های عمرانی کم و بیش این موضوع در حال انجام است اما در پروژه های مردمی یک سری زیرساختها و فرهنگ سازی نیاز داریم و همکاری و مساعدت نظام مهندسی و برخی دیگر ارگانها را نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: شعبه شهرستان بافق با امکانات کافی قادر است حدود 95 درصد آزمایشات مورد نیاز این شهرستان را زیر نظر  نیروی متخصص انجام دهد.

صفاری عنوان کرد: حدود 15 واحد آزمایشگاهی در سطح پروژه‌های ملی و استانی در حال انجام است که در آینده با صدور مجوز در شهرستان خاتم و بهاباد هم راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر با وجود واحدهای آزمایشگاهی خدمات کاملی در حیطه آزمایشگاه فنی مکانیک خاک تامین شده است.

وی بیان داشت: با مستقر شدن کامل این واحدها در شهرستان بافق و بهاباد، دیگر نقطه کور آزمایشگاهی در این زمینه نداریم.

صفاری اضافه کرد: علاوه بر شهرستان بافق، شهرستان‌های اردکان،ابرکوه و طبس نیز دارای آزمایشگاه فنی مکانیک خاک هستند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا