مراسم ایام سوگواری امام محمد باقر (ع) در بیت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی با حضور اقشار مختلف مردم دارالعباده و دارالعلم يزد از روز سه شنبه هر روز صبح برگزار مي شود و تا صبح روز پنج شنبه از 8 تا 10 صبح ادامه دارد.

اعظم السادات ميرجليلي == خبرنگار يزد فردا:--استاد حوزه علمیه یزد گفت:نماز باعث تعالی روحیه فردی و اجتماعی انسان می شود و به سوی کمال الهی او را هدایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اشراقی امروز صبح در مراسم ایام سوگواری امام محمد باقر (ع) در بیت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی ،افزود:خداوند نیازی به نماز انسان‎ها ندارد بلکه این انسان‎ها هستند که با ایجاد ارتباط درست بین خود و خدا از وجود پروردگار به عنوان پشتیبان بهره مند می شوند و بدین طریق نیز شکرگزارنعمات خداوند هستند .

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) درباره حضرت امام محمد باقر(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) به جابر فرمود: ای جابر تو به مردی از خاندان من می رسی که هم نام و هم شکل من است، علم را می شکافد و تفسیر و تبین می کند.

استاد حوزه علمیه یزد گفت: امام محمدباقر(ع) هیچگاه از ذکر خداوند غافل نمی شدند و همیشه بر زبانشان ذکر لا اله الا الله جاری بود و خصلت های پسندیده این امام همام زبانزد همه بود.

حجت الاسلام اشراقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سومین شهید محراب یک عالم ربانی بود که برای خدمت به مردم شب و روز نمی شناخت و در خدمت خدا و انقلاب بود و بعد از وی نیزفرزندش حجت الاسلام محمد علی صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد به عنوان خلف صالح این شهید بزرگوار بهترین اقدامات را داشت.

وی افزود: آیت الله شهید صدوقی و آیت الله سید روح الله خاتمی مردان خدا بودند که منشا اثرات خیر بسیاری برای استان یزد بودند و بعد از آنها نیز این آثار خیر هنوز ادامه دارد.

 استاد حوزه علمیه گفت: موسسات خیریه ، بیمارستان موقوفه و .....آثار خیری هستند که با همت و پیگیری این مردان خدا راه اندازی شده و در حال حاضر نیز حجت الاسلام محمد صدوقی نواده سومین شهید محراب و یادگار امام جمعه فقید یزد بهترین پیگیری و عملکرد را در این مورد داشته و دارد و آثار خیر این فعالیت ها نیز در زمره صواب آنها نوشته خواهد شد.

 حجت الاسلام محمد علی دهقانی دیگر سخنران این مراسم نیز گفت: مناظره و گفت و گو یکی از روش های رایج برای گسترش اسلام بود که امام محمد باقر (ع) از این ابزار به بهترین نحو برای گسترش فرهنگ و معارف اسلامی بهره گرفتند .

 وی گفت: در نهایت دشمن که تاب تحمل اقدامات و حضور امام محمد باقر (ع) را نداشت امام را در فشار قرار داد و سرانجام ایشان را به شهادت رساندند.

 مراسم ایام سوگواری امام محمد باقر (ع) از روز سه شنبه آغاز شده و تا صبح روز پنج شنبه از ساعت 8 الی 10 در بیت سومین شهید محراب برگزارخواهد شد










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا