به گزارش روابط‌عمومی شهرداری میبد محاسبه و پرداخت عوارض خودرو از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری میبد به نشانی www.‌Meybod.ir و مراجعه به سامانه "پرداخت الکترونیک عوارض  خودرو"  امکان‌پذیر می‌باشد.

  با راه‌اندازی این سامانه امکان پرداخت غیرحضوری عوارض و کاهش مراجعات مردمی فراهم شده و این امر در راستای تحقق شهر الکترونیک می‌باشد. شهروندان می‌توانند به وسیله این سامانه با برخی از قوانین مربوط به پرداخت عوارض خودرو آشنا شده و همچنین محاسبه سرانگشتی از میزان عوارض بر اساس نوع و مدل خودرو داشته باشند. پس از وارد نمودن شماره موتور و شماره شاسی خودرو محاسبه دقیق عوارض انجام شده و از طریق درگاه الکترونیک بانک تجارت قابل پرداخت می‌باشد. شهروندان می‌توانند با مراجعه به واحد درآمد شهرداری میبد و ارائه فیش پرداختی، برچسب عوارض خودروی خود  را دریافت نمایند.

  لازم به ذکر است در شش ماهه ابتدای سال جاری بیش از 1600 فیش عوارض خودرو در شهرداری میبد صادر شده و مراجعه شهروندان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.

  سال گذشته در مجموع 2306 فیش عوارض خودرو صادر شده و امیدواریم با سهولت در امکان پرداخت عوارض در شهرداری میبد شهروندان مراجعه بیشتری داشته باشند. شهروندان محترم ‌می‌بایست این نکته را در نظر داشته باشند که به ازای هر ماه تأخیر در پرداخت عوارض خودرو به میزان 2 تا 2.5 درصد جریمه دیرکرد به مبلغ آن افزوده می‌شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا