قائم مقام مدیرعامل گروه ديبا گفت: با حضور مقامات ارشد استانی و مخابراتی و همچنین مقامات ملی، پروژه شهرالکترونیک اردکان رسما فعالیت خود را آغاز می کند.

مجيد گیاهی با اعلام این خبر گفت: پروژه پیاده سازی الزامات و نیازهای شهرالکترونیک اردکان که از سال قبل با مدیریت شهرداری این شهر و پیاده سازی توسط  گروه ديبا آغاز شده بود، پنج شنبه این هفته رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: این طرح به عنوان  يكي از بزرگترين  طرح هاي ملی در حوزه پیاده سازی شهرهای الکترونیک است و اردکان را به اولین شهر الکترونیک استان یزد با امكانات گسترده و كاربردي تبدیل می کند.

آقاي گیاهی خاطرنشان کرد: شهر الكترونيك اردکان در قیاس با شهرهای  الكترونيكي که هم اکنون بر بستر اینترنت قرار دارند کاملا متفاوت بوده و می توان گفت تمامی نیازهای شهروندان این شهر را در حوزه های مختلف پوشش می دهد.

گیاهی یکی از مهمترین و منحصربه فرد ترین قسمت های این پروژه را اجرای ایده  Near By با معادل فارسی "نزدیک من" دانست و گفت: در این پروژه فرد می تواند اطلاعات جامعی در زمینه  نزديك ترين اماكن عمومي  محل زندگی و شعاع حرکتی خود  را بر روي نقشه به دست آورده و راه هاي دستيابي به آن محل را بسته به پياده يا سواره بودن فرد، مشخص نمايد  كه این ایده برای اولین بار در ایران اجرا و پياده سازي می شود.

اتصال به کارت شهروند الکترونیک جهت بهره مندی از امکانات و تسهیلات شهری، پورتال صفحات زرد که شامل اطلاعات مفیدی همچون بانک جامع مشاغل، سایت کاریابی محلی،  فروشگاه آنلاین متصل به اکثر فروشگاه های شهر اردکان، سامانه آنلاین شکایات  شهری 137 و سایر زیرسایتهای خدمات شهروند الکترونیک و... از جمله خدمات سامانه شهر الکترونیک اردکان است که گیاهی به آن اشاره کرد.

 وي تاکید کرد: شهر الکترونیک اردکان یکی از مجهزترین و کاربردی ترین پروژه های شهر الکترونیک در کشور است که با حمایت همه جانبه مسئولان شهر اردکان از جمله  مهندس مروتي، شهردار محترم  پیگیری شد و هم اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

قائم مقام مدیرعامل گروه ديبا در آخر از تلاش ها و پشتيباني هاي همه جانبه شهردار اردكان، مشاوران و كارمندان شهرداري قدرداني نموده و خاطر نشان كرد پياده سازي اين پروژه كه منفعت ملي در بر خواهد داشت بدون ديد وسيع و همت اين جمع نخبه قابل اجرا نبود.

لازم به ذكر است آدرس دستيابي به اين سايت www.ardakancity.ir مي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا