طبس- سرپرستی یزدفردا: مدیر جهاد کشاورزی طبس با اعلام افزایش20 درصدی تولید پسته دراین شهرستان گفت: سطح زیرکشت پسته در شهرستان طبس 679 هکتار می باشد که از این سطح  مقدار 516 هکتار آن بارور و 163 هکتار آن نهال بوده و پیش بینی می شود از این سطح 572 تن پسته خشک برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی طبس، "محمود اسدی"  با اشاره به افزایش 20 درصدی تولید پسته در طبس خاطرنشان کرد: ارقام پسته کشت شده در این شهرستان اوحدی، احمدآقایی، اکبری و کله قوچی است.

وی اقدامات انجام شده برای حمایت از پسته کاران را برگزاری دوره آموزشی فنی حرفه ای پسته کاری، ایجاد شبکه های مراقبت خصوصی و دولتی  برای نظارت و کنترل آفات و بیماریهای باغات پسته، ارائه توصیه های کارشناسی و تهیه و توزیع  پیامهای آموزشی ترویجی، اجرای عملیات زیر بنایی از جمله آبیاری تحت فشار و لوله گذاری در تعدادی از باغات پسته شهرستان و پرداخت تسهیلات بانکی برای احداث و اصلاح باغات پسته عنوان نمود.

اسدی، فقدان ترمینال ضبط و فرآوری پسته در شهرستان را بزرگترین مشکل پسته کاران طبسی برشمرد و تاکید کرد: کشاورزان مجبورند محصول تولیدی خود را برای فرآوری به شهرستانهای اطراف ارسال نمایند به همین خاطر در صورت وجود متقاضی ایجاد ترمینال، امکان پرداخت تسهیلات بانکی یارانه دار از محل طرح توسعه کشاورزی وجود دارد.

عکس: بمانعلی براتی










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا