یکی از وظایف مهمی که به عهده شهرداری و به خصوص واحد بازرسی و اجرائیات آن گذاشته شده اقدام نسبت به زمین‌ها و اماکن مخروبه در سطح شهر می‌باشد که منافی زیبایی شهر و موازین شهرسازی است و اثرات سوئی به همراه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد یکی از وظایف مهمی که به عهده شهرداری و به خصوص واحد بازرسی و اجرائیات آن گذاشته شده اقدام نسبت به زمین‌ها و اماکن مخروبه در سطح شهر می‌باشد که منافی زیبایی شهر و موازین شهرسازی است و اثرات سوئی به همراه دارد.

  در طی چند روز گذشته یک بنای مخروبه در محدوده آموزشکده خوهران به کلی تخریب و پاکسازی شده و در مورد یک بنای مخروبه دیگر نیز در حاشیه بلوار آیت‌الله حائری میبدی با حکم دادستانی شهرستان و طبق ماده 110 قانون شهرداری‌ها و پس از تذکرات پیاپی حکم تخریب اجرا شده است.

  همچنین با عنایت شهرداری میبد یک قبرستان قدیمی واقع در خیابان هفتم تیر در حال تبدیل شدن به یک پارک محلی می باشد. مهمترین اقدام واحد بازرسی تخریب یک واحد مسکونی رهاشده و مخروبه در محله محودآباد می‌باشد که این محل تبدیل به مکانی برای پاتوق‌های شبانه و استعمال مواد مخدر شده بود و بنابر مراجعه مکرر و تماس تلفنی اهالی محله و اعتراض شهروندان پس از چندین مورد اخطار به صاحبان ملک با نظارت مراجع ذی‌صلاح و نیروی انتظامی تخریب شد.

  طبق ماده 55 قانون شهرداری‌ها این ارگان موظف می‌باشد در موارد مربوط به رفع خطر از بناها و موارد مشابه پس از ابلاغ مهلت مناسب نسبت به رفع خطر اقدام نماید و از ایجاد و تأسیس اماکنی که برای ساکنین محل ایجاد مزاحمت می‌کند جلوگیری نماید.

  در موارد دیگر نیز شهرداری میبد با ارسال اخطاریه و تذکر کتبی به صاحبان املاک مخروبه و همچنین نصب پارچه نوشته در محل اقدامات لازم را پیگیری نموده است و هم‌اکنون نیز جهت بهسازی اماکن و زیباسازی شهر عملیات عمرانی به ویژه حصارکشی و دیوارکشی را در سطح شهر انجام می‌دهد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا