یزدفردا:"محمدرضا تابش" در جلسه شورای منطقه ای آموزش و پرورش شهرستان اردکان با اشاره به اینکه پیوند آموزش و پرورش با تمامی اعضای خانواده و آحاد اجتماع نمایانگر نقش تاثیرگذار و مهم این وزارتخانه در کشور و در همه شئون زندگی مردم است     اظهار داشت: آینده نظام اسلامی ایران در گرو تربیت جوانانی متعهد،متخصص،با ایمان و اخلاق مدار است که متصدی مسئولیت های مختلف در اجتماع خواهند شد و یکی از عرصه های تعیین کننده در شکل گیری این خصوصیات و شخصیت سازی علمی و اجتماعی آنان ، آموزش و پرورش است.
نماینده مردم اردکان مشارکت تمام اجزاء موثر آموزش و پرورش اعم از مدیران،معلمان ،کارکنان،والدین و دانش آموزان در اداره امور مدرسه و مدیریت "مدرسه محور" را موجب افزایش کارآمدی نظام آموزش و پرورش،کاهش هزینه ها ،بهره وری بالاتر و جلب اعتماد عمومی به این وزارتخانه مهم عنوان نمود  و گفت: والدین دانش اموزان و انجمن اولیا و مربیان را فقط برای جلب کمک های مادی بکار نگیرید و با ایجاد انجمنهای مشارکتی علمی و حمایتی از ظرفیت تمام بخشهای آموزش و پرورش به نحو شایسته بهره گیری شود.
وی عنوان کرد:دانش آموزان بعنوان نوگلان بوستان علم و دانش نیاز به توجه و مراقبت های ویژه هم در بعد تربیتی و هم در بعد آموزشی دارند که در این بین نقش معلمین در این نهاد بسیار برجسته است،البته باید متناسب با زحمات طاقت فرسای آنها از نظر مادی و معنوی مورد توجه و حمایت مجموعه حاکمیت قرار گیرند.
"تابش" اضافه نمود: تغییر نظام آموزشی باید مبتنی بر مطالعات دقیق ،واقعیات روز جامعه و دنیا باشد و در اجرای این مهم اسباب و وسایل و امکانات مورد نیاز فراهم و آموزشهای لازم داده شود.
منتخب مردم اردکان در خانه ملت افزود: علیرغم زحماتی که دوستان اموزش و پرورش در سالهای قبل و مدیریت فعلی کشیده اند، هنوز جایگاه اموزش و پرورش در شهرستان اردکان در شان والای این مردم با پیشینه تاریخی و فرهنگی ممتاز و افتخار آمیز نیست و باید بیشتر تلاش گردد و برنامه ریزی مطلوبی برای شناسایی استعدادها و قابلیت های دانش آموزان  و تعلیم و تربیت آنها داشت.
 وی خواستار توجه ویژه به مناطق محروم شهرستان از جمله بخش خرانق و رباطات شد و گفت: کویری بودن ، بعد مسافت تا مرکز شهرستان و تراکم کم جمعیت در این بخش نباید موجب تعطیلی مدارس و کم توجهی به دانش آموزان مستعد این بخش شود.
"محمدرضا تابش" همچنین صنایع مهم و واحدهای بزرگ اقتصادی در کنارمسئولان باید سهمی در توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش اردکان داشته باشند و برای تامین نیازهای این نهاد جهت ایجاد فضایی مطلوب برای دانش اموزان کمر همت ببندند.
"حجت الاسلام حسینی" امام جمعه اردکان نیز در این جلسه با اشاره به نقش ممتاز آموزش و پرورش در شکل گیری جامعه،خواستار تجدید نظر در تعطیلی مدارس در روزهای پنج شنبه شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال ،اولین سال اجرای طرح 3-3-6 است گفت: این طرح در بطن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گنجانده شده است و سعی کرده ایم مشکلات را به حداقل برسانیم.
"محمد کاظم رحیمی نژاد" با بیان اینکه فرایند آموزش در پنج شنبه ها تعطیل نشده است گفت:تعلیم و تربیت صرفا به ساعات درسی ختم نمی شود و فراتر از آن کارهای فوق برنامه و فرهنگی است که بیشتر در روزهای پنج شنبه پیگیری می شود و این تصور غلط برخی مدارس که مدرسه ای موفق است که تعداد ساعات درسی بیشتری دارد باید اصلاح شود.
وی همچنین پراکندگی روستاها و تراکم پائین جمعیتی را یکی از مشکلات پیش رو عنوان کرد و درخصوص حل مشکلات آموزشی روستای رباط پشت بادام قول مساعد داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا