نامه يك فردائي


در يزد جواني منتظر علي اكبري هست!؟

ظاهراً رئيس سازمان ملي جوانان حجه الاسلام علي اكبري امروز به يزد خواهد آمد سفرهائي با شعار نزديكي به مخاطبين و حوزه هاي كاري مي باشد.
سفرهاي معمولاً از جنس نمايش و تظاهر بر علاقه مندي به مسائل و جوانان مي باشد.

پيشينه سازمان ملي جوانان كه نوعي بر خواسته از دولت قبلي است و ابتدا از شوراي عالي جوانان شكل گرفت سپس تغيير نام به مركز ملي جوانان داده است رياست ابتداي مركز و سازمان ملي جوانان دكتر مير باقري معاون كنوني سيما – بعد رحيم عبادي و همين اينك حجه الاسلام علي اكبري مي باشد.

اين شبه سازمان به نوعي هنوز ساختار اداري – مديريتي – اجرائي و كاري آن مشخص نيست روزي بر تشكلها و فعاليتها جوانان در قالب سمنها تاكيد دارد و روزي بر فعاليتهاي پژوهشي و روزي بر هماهنگي دستگاه ها كاملا در فعاليت آن سليقه اي برخورد كردن ديده مي شود.

ديگاهي كه به سمن ها(سازمانهاي غير دولتي جوانان) دارند علي رغم تاكيد متوليان اين سازمان در دولتها گوناگون كاملاً جوانان همسو فكري خودشان را به نوعي بها و بودجه فعاليتي مي دهند .

البته تشكلها غير دولتي بوده و هستند كه با فعاليتهاي خلاقانه نه تنها حمايت در شاني نشده اند بلكه نوعاً در حمايت مالي متضرر شده اند و حتي سازمان ملي جوان به تعهدات خود عمل نكرده است كه البته يكي از دلائل آن نشات گرفته از ثبات مالي – اداري و مديريتي و تشكيلاتي اين به اصطلاح سازمان در استانها و كشور مي باشد.

البته پيشينه سازمان ملي جوانان در استان يزد نمايندگي مربوطه مي باشد كه در دوران دولت قبلي فاطمه عباسقلي زاده چهره مشاركتي- سياسي استان بر مسند اين كار بود كه انتخاب يك فرد سياسي كاملاً موئيد همه چيز است تنها بهره برداري كه ايشان از جوانان استان در فعاليتها و حمايت هاي مالي - اداري كرد در جهت اهداف سياسي حزب مربوطه بود.

در حدود يكسال و نيم علي عادل عابدي نژاد غير بومي ساكن در يزد از امور دانشجوئي يكي از دانشگاه ها با حكم آقاي علي اكبري به ساختمان ابتداي كوچه اكبر آباد يزد نقل مكان نموده و تنها فرق قالب از لحاظ مديريتي كه شايد باعث تشكر باشد عدم داشتن حكم مدير كلي سياسي اجتماعي استانداري و داشتن مشاورت جوانان استنادر يزد مي باشد.

البته ايشان كه ظاهرا فردي موجه و علاقمند نشان مي دهد در پاره اي موارد به خاطر ضعف و توانمندي در مديريت- مسائل مالي و اداري حتي از داخل و برون نمايندگي همه را كلافه كرده و بخش نظارتي هم در سازمان ملي جوان جهت پگيري امور نمي باشد.

نمايندگي سازمان جوانان در يزد نه تنها در هماهنگي و فعاليت دستگاهها مربوط به جوانان موفقت داشته هيچگاه وظيفه گزارش عملكرد دادن به جامعه را در خود احساس نمي كند چون به واقع اقدامي نبوده براي گزارش بلكه با سوء مديريت فاحش جامعه چند درصدي جوانان فعال در استان هم به نوعي از دست داده است.

نمايندگي مربوطه در چند ماه اخير حتي در به صحنه در آوردن بعضي از گروهي فكري و آدمها ملزم به تشكيل تشكل هم نتوانسته موفق عمل كند .

سازمان ملي جوانان در يزد در يكسال اخير با استفاده چند جوان دانشجو ضعيف غير بومي (آقاي استاندار و مسئولين در شهر اينقدر قحط رجال شده است ؟!) بكار گيري نموده از درون و برون خود را مشكلات عديده روبرو نموده است حتي براي متوليان دستگاه هاي نظارتي جالب باشد كه به عنوان مثال ميزان ساعت كاري در اين واحد اداري خلي بيشتر 5/2 روز كار در ماه و برعكس مي باشد و هر چند روز يكبار مرخص داده مي شود تا ضعف بر پرسنل احاطه پيدا نكند تازه اسمش را هم گذاشته اند خريد خدمات .


در هر حال آقاي علي اكبري مشت نمونه خروار است و اگر نوشته شود بيش از اينها خواهد بود حتي از درون شبه سازمان شما كه شعار جواني مي زند فقط.

قاطبه جوانان يزد كه نه شما را مي شناسند نه سازمان – نمايندگي و مدير بر كار گمارده شما اكثر جوانان يزد پويا – مستقل با مشكلات و مسائل خود سر گرم هستند كه حتي مديران هنر نزديك شدن و بر طرف نمودن مشكلات هم ندارند.
توصيه دلسوزانه ما نيامدن به يزد است هر چند به اصفهان رفتنيد و فقط با اصرار به شبه محيطهاي جوانان نزديك شديد و حتي سمن ها اصفهان هم دوري نمودن از شما .

كنسل كنيد بليط و كمك به بيت المال در اين روزها وظيفه شرعي و ملي شما است حتي به آبروي دولت كه شعار نزديكي صادقانه به مردم و مشكلاتشان دارد كمك نمائيد .
در حالي لباس مقدس بر تن شماست و بايد عمل به بزرگان دين كنيد ولي براي ديدن شما بليط و ژتون ديدار صادر مي كنند كاري بسيار جالب و عجيب و با بودجه بيت المال SMS جهت برپائي نمايش ارسال مي كنند كه جالب است با اينكه مي دانند و مي دانيد جواناني نخواهند آمد اصرار بر آمدن هست.


حاج آقا چون شما و مديريت نمايندگي شما را دوست داشتيم اين چند سطر را نوشتيم هر چند ....................

اگر در يزد جواني بود با قلوا به كام شهر ما خيلي وقت است جوان ندارد.
نامه وارده :شبه جوان ديروزي 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا