در شش ماهه نخست سال جاری 198 مورد درخواست از سوی شهروندان میبدی جهت اخذ پروانه ساخت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با 48 درصد کاهش همراه بوده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد در شش ماهه نخست سال جاری 198 مورد درخواست از سوی شهروندان میبدی جهت اخذ پروانه ساخت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با 48 درصد کاهش همراه بوده است.

طی مدت مذکور 367 پروانه ساختمانی از سوی متقاضیان تمدید شده که در مقایسه با 679 مورد درخواست تمدید پروانه ساخت در شش ماهه اول سال 90 کاهش 46 درصدی را نشان می دهد.

در این مدت 498 واحد ساختمانی پایانکار اخذ کرده اند و این در حالی است که در سال گذشته طی همین مدت 553 درخواست پایانکار در دایره ساختمان شهرداری میبد ثبت شده است.

همچنین در این مدت بیش از 275 نامه از سوی بانک جهت صدور گواهی عدم خلافی و برای اخذ وام ساخت، خرید و یا وثیقه واحدهای ساختمانی دریافت شده است.

با نگاهی اجمالی به آمار ارائه شده از سوی دایره ساختمان شهرداری میبد مشخص می‌شود در ابتدای سال جاری کاهش محسوسی در امر ساختمان‌سازی در شهر میبد وجود داشته و احتملا دلیل عمده آن هزینه بالای بیمه کارگران ساختمانی می باشد که توسط بیمه تأمین اجتماعی دریافت می‌شود و در کنار آن می توان به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و در کل بالا رفتن هزینه ساخت و ساز اشاره کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا