امام جمعه ميبد توهين به پيامبر اسلام را توهين به همه اديان گذشته از جمله به مسيحيت دانست و افزود : تعرض غرب به پيامبر اسلام با اغراض سياسي نوعي خودزني نا آگاهانه است و مسحيان و يهوديان و پيروان اديان الهي بايد در كنار مسلمانان جلوي اين حرمت شكني را بگيرند .

به گزارش یزدفردا به نقل از میبد آدینه ، آيت الله اعرافي با اشاره به جريانات تند و افراطي در غرب در اهانت به مقدسات جهان اسلام گفت : غربي ها از درخشش و پيشرفت اسلام هراسانند و دست سياستمداران غرب در اهانت به قرآن و پيامبر اسلام مشهود است .

خطيب جمعه ميبد خطاب به غربيها گفت : تعرض به اسلام و پيامبر اعظم صلوات الله عليه تعرض به بشريت است چرا كه اسلام و پيامبر خدا حامل ارزشهاي بزرگ براي بشريت بود و تمدن امروز بشري بر اساس تمدن اسلام و ميراث اسلامي استوار شده است .

امام جمعه ميبد اهانت غرب به ساحت مقدس پيامبر اسلام را نوعي خود زني سياسي غربي ها   دانست و افزود : كتابهاي جهان اسلام و افكار دنياي اسلام بود كه به غرب منتقل شد و تمدن غربي را شكل داد و كسي كه به پيامبر اسلام كه نماد اسلام و مظهر عشق و ايمان جامعه اسلامي است خدشه وارد كند در واقع به تاريخ خود خدشه وارد كرده است .

آيت الله اعرافي در ادامه توهين به پيامبر اسلام را توهين به يك و نيم ميليارد مسلمان جهان بيان كرد.

امام جمعه ميبد  از پانزدهم تا 22 مهرماه را بعنوان هفته پيامبر اعظم در شهرستان ميبد اعلام كرد و افزود : ائمه جماعات ، آموزش و پرورش و مراكز آموزش عالي بايد در طول اين هفته يك دوره پيامبر شناسي را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهند و تاريخ ، شخصيت و سيره پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي سلام الله عليها را به نوجوانان و جوانان و مردم تبين كنند .

وي همچنين افزود : كارخانجات و محيط هاي تجاري هم بايد به مسئله پيامبرشناسي در اين هفته توجه كنند .

شرايط كشور:

آيت الله اعرافي امام جمعه ميبد در ادامه با اشاره به شرايط ويژه كشورمان گفت : شرايط فعلي كشور يك بحران نيست بلكه همه مسئولين بايد در مسائل اقتصادي در كنارهم درخدمت مردم باشند .

امام جمعه ميبد تصريح كرد : مسئولين درهمه ستوه مسئوليت بايد با اتكا به منويات رهبري ، اقتصاد مقاومتي و برنامه ريزي در رفع مشكلات قيمت ارز و گراني تلاش كنند و مردم هم مانند گذشته آگاه و هوشمند در صحنه باشند .

هفته نيروي انتظامي :

آيت الله اعرافي امام جمعه ميبد هفته نيروي انتظامي را گرامي داشت و ضمن قدرداني از خدمات شبانه روزي كاركنان نيروي انتظامي در برقراري نظم و امنيت اجتماعي گفت : نيروي انتظامي يكي از اركان امنيت كشور است و بايد از نظر نيرو و امكانات و تجهيزات قوي باشد .

امام جمعه ميبد گفت : كساني كه در نيروي انتظامي خدمت مي كنند بايد از نظر اخلاقي و معنوي  انسانهاي پاك و پابه كار و مقاوم ، شجاع و قاطع و از نظر علم و دانش مجهز به شيوه هاي علمي و فني به روز باشند .

وي خاطرنشان كرد : كشور ما به رغم همه مشكلات و دشمني ها كشوري امن بوده است و بايد اين امنيت با همبستگي با مردم و قدرت و توان نيروي انتظامي حفظ شود .

امام جمعه ميبد در ادامه با اشاره به تراكم جمعيتي ، صنعتي ، آموزش عالي و مهاجرت در شهرستان ميبد از مسئولين استان خواست نيروي انتظامي ميبد را به لحاظ نيروي انساني و امكانات و تجهزات تقويت كنند .

مقاوم سازي :

آيت الله  اعرافي مقاوم سازي ساختمانها در برابر بلاياي طبيعي را مهم دانست و افزود : غالب كشورها بر روي خط زلزله و گسل هاي بزرگ قرار دارند كه هرچندي با وقوع زلزله هزاران نفر انسان جان خود را از دست مي دهند .

امام جمعه ميبد مقاوم سازي را اصل مهم در معماري امروز دانست و برتوجه به فنداسيون و زيرساخت هاي ساختمانها از سوي نظام مهندسي بويژه درساختمان هاي عمومي و مساجد تاكيد كرد و افزود : براي جلوگيري از تلفات و خسارت هاي سنگين توجه به مسئله مقاوم سازي مهم است .

خطيب جمعه ميبد تصريح كرد : ناظران و كارشناسان نظام مهندسي بايد با دقت اصل مقاوم سازي را در معماري و مهندسي ساختمانها رعايت كنند .

روزجهاني كودك :

امام جمعه ميبد روز جهاني كودك را گرامي داشت و افزود: كودكي دريچه اي به دنياي آينده و سرمايه اصلي هرجامعه است و خانواده ها و آموزش و پرورش بايد در كنارهم كودكان را مهندسي و تربيت كنند .

خطيب جمعه ميبد گفت : متاسفانه پدر و مادران با دنياي كودكان و شرايط و نيازهاي آنان آشنا نيستند و بايد با مطالعه ، تعاليم و احكام ديني را در دوران كودكي به آنها ياد دهند .

وي افزود : وظيفه خانواده ها در دوره پيش از دبستان در قبال فرزندان خود سنگين است و در دنياي امروز كه نسل نوجوان و جوان با انواع تهديد ها مواجه است بايد در كنار آموزش و پرورش به نيازهاي اخلاقي و تربيتي آنها توجه كنند .

روزجهاني سالمند :

امام جمعه ميبد گفت : سالمندي تجربه گذشته جامعه است و نيازمند مهروزي و محبت و تجربه آموزي است .

آيت الله اعرافي گفت : فرهنگ خانه سالمند فرهنگ غربي و غلطي است و پدر و مادر كه يك گوهر گرانبها و واسطه فيض الهي است بايد در كانون خانواده از محبت فرزند و نوه برخوردار باشد .

وي با بيان اينكه جامعه اسلامي جامعه اي است كه سه نسل در كنارهم جامعه خوب و ايماني را بسازند تصريح كرد : نسل پرشور جوان و ميانسال بايد از يك سو در مقابل كودكان و نوجوانان و از سوي ديگر در مهر و محبت به كهنسالان بايد دقت كند .

آيت الله حائري مهرجردی:

آيت الله اعرافي با اشاره به شخصيت مرحوم آيت الله حاج شيخ عبدالكريم حائري موسس حوزه علميه قم گفت : مرحوم آيت الله حاج شيخ عبدالكريم حائري از مراجع بزرگ تاريخ اسلام بود كه درطول 15 سال حضور خود در قم در عصر رضاخان در دوره پراختناق ترين مقطع تاريخ ايران با مبارزه حكيمانه وتدبير بررضا خان پيروزشود .

امام جمعه ميبد گفت : درحالي كه كشوربخاطركشف حجاب ومشكلاتي كه رضا خان بوجود آورده بود و اسلام وگروههاي اسلامي ومسلمانان درفشاربودند و حجاب دركشورقدغن بود و مدارس وحوزه هاي علميه ، روضه ها وعزاداري ها به تعطيلي كشيده شده بود مرحوم آيت الله حائري مثل يك خورشيد درقم درخشيد و با حكمت و سياست و تدبير پايه هاي حوزه عليمه قم را استوار كرد و همه عالم را با نور ايمان خود روشن كرد .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا