یزدفردا:احزاب و شخصیت‌ها - نماینده اردکان تصمیم آمریکا برای خروج نام منافقین از لیست گروههای تروریستی را یک تصمیم «سیاسی» و نه «حقوقی» خواند.
محمدرضا تابش در گفتوگو با خبرآنلاين، با بيان اينکه خارج کردن گروه بياعتبار منافقين از ليست گروههاي تروريستي توسط آمريکا، بر ادعاي پايبندي اين کشور بر دموکراسي، آزادي و حقوق بشر خط بطلان کشيد، ادامه داد: هدف آنها فراتر از به رسميت شناختن منافقين و اعلام فشار بيشتر بر دولت ايران در شرايط فعلي است. اما از آنجا که اين گروه رو سياه و جنايتکار علاوه بر مقامات دولتي، مردم کوچه و بازار را نيز هدف ترورهاي کور خود قرار داده بودند، آمريکا با اين اقدام، خود را در مقابل دولت و مردم ايران قرار داده است.
وي با تاکيد بر اينکه اين اقدام آمريکا يک تصميم گيري سياسي و نه حقوقي بوده است، پرسيد: آيا آمريکا به شرايطي دست يافته که اين گروهک نسبت به عملکرد گذشته خود اعلام برائت و توبه کرده، يا رويکردي را از آنها مشاهده نموده که از مشي تروريستي خود عدول کرده و از عملکرد سابق خود اظهار ندامت نموده اند؟ چگونه کشوري که خود را محور دموکراسي و مدعي حقوق بشر مي داند، به خود اجازه ميدهد گروهکي را به رسميت بشناسد که عليه ملت و تماميت ارضي و استقلال کشور به مردم خويش از هيچ جنايتي فروگذار نکرده و دست آنها به خون ملت ايران آغشته است؟
نماينده اردکان با تاکيد بر سياسي بودن تصميم آمريکا در اين زمينه، آن را ناشي از لابي و تعامل وزارت خارجه اين کشور با صهيونيستهاي يهودي خواند و افزود: خوب بود حداقل آمريکا در اين تصميم گيري به قوانين داخلي خود و عرف بينالملل توجه مينمود وشرايطي مبني بر توبه و تغيير رويکرد گروه تروريستي منافقين را در اختيار افکار عمومي قرارميداد تا زمينه رفع محدوديتها مشخص شود. چطور در موارد مشابه، آمريکا از معرفي جنايتکاران و تروريستها به دادگاههاي بين المللي لاهه و محاکم حقوقي بين المللي حمايت ميکند اما در اقدام اخير خود بدون طي اين فرآيندها تصميم سياسي ميگيرد؟
تابش در پايان گفت: خوب است امريکا براي رفع اتهام از خود که اين تصميم سياسي نيست، جنبههاي حقوقي و محکمه پسند اين تصميم را براي تنوير افکار عمومي ارائه دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا