یزدفردا:هنوز اثرات برخی تصمیمات نسنجیده بر پیکره آموزش و پرورش باقی است

نماینده مردم اردکان در دیدار با رئیس،معاونین و نمایندگان مدیران مدارس این شهرستان،با تبریک سال تحصیلی جدید به فرهنگیان ، دانش اموزان و دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت کشور،آموزش و پرورش را سنگ بنای پویایی،نشاط و بالندگی یک جامعه توصیف کرد و با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های این نهاد در پایه ریزی یک جامعه موفق بهره جست، تلاش بیشتر برای ارتقاء شاخص های  آموزشی این شهرستان را خواستار شد.

"محمدرضا تابش" با بیان اینکه متاسفانه هنوز اثرات برخی تصمیمات نسنجیده بر پیکره آموزش و پرورش باقی است در توصیه ای به دست اندرکاران اموزش و پرورش گفت: اجرای برنامه های جامع و آینده نگر را مورد توجه قرار دهید و از انجام امور سطحی امتناع ورزید تا هیچگاه کیفیت فدای روزمرگی در نظام اموزش نگردد.

وی درخصوی استقرار نظام 3-3-6 در شهرستان اردکان، بر تامین لوازم و ملزومات آن از جمله کلاسها،آزمایشگاهها،آموزش معلمان و کتب مورد نیاز تاکید نمود تا تغییر نظام آموزشی خلایی در کیفیت آموزشی بوجود نیاورد.

"تابش" با اشاره به اعلام نارضایتی برخی از حاضرین در جلسه از تعطیلی روزهای پنج شنبه مدارس اظهار داشت:تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در پنج شنبه هر هفته باید مبتنی بر استدلالهای متقن و منطقی و تشخیص و نیاز مدارس توسط مدیران و مسئولان استانها در مناطق مختلف کشور باشد و این اختیار به آنها تفویض شود تا متناسب با واقعیات و ضرورت ها تصمیم بگیرند.

وی از تلاش معلمان و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان اردکان تقدیر نمود  و در عین حال جایگاه فعلی و خروجی  آموزش و پرورش اردکان در مجموعه استان و کشور را متناسب با شان والای فرهنگی مردم شهرستان و شخصیت های علمی و فرهنگی برجسته ای که از این منطقه برخاسته اند ندانست و گفت:برای شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان و عمق بخشیدن به آموزشهای آنها تلاش بیشتری انجام پذیرد و همه مسئولان شهرستان نیز باید برای رسیدن به این مرحله مددکار اموزش و پرورش باشند.

نماینده مردم اردکان همچنین بر لزوم ایجاد زمينه‌ جلب مشارکت مردم  و خیرین در امر آموزش و پرورش تاکید نمود.

فرماندار اردکان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مقوله علم و دانش اندوزی افزود:سعی شده آموزش و پرورش در توزیع اعتبارات شهرستان به طور ویژه دیده شود.

"احمد کمالی" اعتبار در نظر گرفته برای این بخش در سالجاری را حدود 2/1 میلیارد تومان ذکر کرد .

همچنین مدیر اموزش و پرورش اردکان در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات انجام گرفته و برنامه های در دست اجرای این اداره و وضعیت قبولی دانش آموزان در آزمون سراسری سالجاری ارائه نمود.

"اکبر نوریان" برخی مشکلات و نیازهای اموزش و پرورش از جمله تکمیل استخر دانش آموزی،تامین معلم در برخی روستاهای دور دست همچون رباط،تامین اعتبار طرحها و پروژه ها را برشمرد و خواستار مساعدت مسئولین در این خصوص شد.  

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا