یزدفردا:همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و در راستای اجرای مناسب طرح عفاف و حجاب در دانشگاه جلسه هماهنگی ستاد عفاف و حجاب تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز میبد ضمن تقدیر و تشکر از همکاری همه همکاران گفت: راهكارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب كه به طرح عفاف و حجاب معروف است، در سال1382 از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوب شد و براساس آن 26 وزارتخانه، سازمان و دستگاه اجرايي موظف به اجراي کردن اصولي براي گسترش فرهنگ حجاب و عفاف شدند.

"رضا رشیدی" افزود: با عنایت به اهمیت مقوله فرهنگ حجاب و عفاف و ضرورت جایگاه این امر در بین دانشجویان فرهیخته و در راستای تصمیمات و سیاستهای اتخاذ شده از سوی ریاست دانشگاه در سال جاری راهکارهای تقویت طرح عفاف و حجاب و قاطعیت منطقی در اجرای این طرح مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این جلسه هر یک از اعضاء نظرات خود را در جهت اجرای مناسب این طرح بیان و تصمیماتی از جمله موارد ذیل اتخاذ شد:

- ارسال پیامک با محتوای مناسب پیش از شروع ترم جدید برای دانشجویان

- تهیه بنر هائی در ابعاد مناسب با موضوع تاکید بر حفظ حجاب بعنوان یک امر دینی و اسلامی جهت نصب در قسمتهای مختلف دانشگاه

- لزوم کنترل و تذکر به دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه و تعیین مسولین مربوطه

- گرفتن تعهد از دانشجویان جدید الورود جهت لزوم رعایت پوشش و حجاب طبق مفاد طرح و درج در پرونده ایشان

- تاکید بر لزوم تذکر به اساتید جهت رعایت مفاد طرح با توجه به الگوبرداری دانشجویان از ایشان

شایان ذکر است در این جلسه علاوه بر رئیس مرکز، معاون دانشگاه، مسئولین حراست، اداری - مالی، آموزش، فرهنگی و روابط عمومی مرکز ، همچنین رابط طرح عفاف و حجاب بعنوان اعضای ستاد تعیین شدند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا