بنا به گزارش روابط عمومی اداره تعاون روستایی شهرستان مهریز: رییس این اداره در جلسه ايي که بمنظور بررسی مسائل و مشكلات خريد و توزيع كودهای شيميايي در محل مديريت جهاد كشاورزي شهرستان مهريز برگزار شد با اعلام مطلب فوق گفت: شرکت های تعاوني روستایی به منظور رفع نيازهاي مشترک روستاییان تشکیل شده و این تشکلها در فراهم آوردن وسايل توليد مانند كود شيميايي و سموم دفع آفات نباتي و بذور مرغوب، همچنين در تهيه مواد مصرفي و معیشتی روستاييان فعاليت داشته و خدمات زيادي را به روستاييان ارائه مي نمايند. بزاززاده افزود: با وجود شرکتهاي تعاوني روستایی در روستاها و سابقه ديرينه آنها و همچنین ایجاد زیرساختهای لازم از جمله دفترکار، انبار و فروشگاه در اقصی نقاط روستایی این تعاونیها بهترین گزینه برای توزیع نهاده های کشاورزی می باشند. وی یادآور شد 6 تعاوني روستائي و تولید با در اختیار داشتن 11 مرکز توزیع 80 درصد کودهای شیمیایی شهرستان را توزیع می کنند.

بزاززاده با اشاره به افزایش قیمت نهاده های کشاورزی مشکل اصلی تعاونیها را کمبود نقدینگی برای خرید دانست و خواستار مساعدت و همکاری مسئولین شهرستان شد.

 در این جلسه که با حضور مديريت جهاد كشاورزي شهرستان برگزار شد، كليه مديران عامل شركتهاي تعاوني روستائي و كشاورزي و مسئولين مراكزخدمات كشاورزي شهرستان مهريز مسائل و مشكلات خود را پیرامون خرید و توزیع كودهای شيميايي بیان کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا