بسم الله الرحمن الرحیم

يزدفردا به نقل از ستاد نمازجمعه ابركوه :نماز جمعه  هفته گذشته (7/2/1386 )همانند جمعه های گذشته با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ابرکوه در مصلی بزرگ برگزار گردید.حجه الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه اول به مناسبت روز کارگر و هفته معلم سخنان مبسوطی در این زمینه ارائه نمودند. خطیب محترم جمعه با اشاره به مقام کارگر همه موجودات را در عالم به یک معنا کارگر دانستند با توجه به ایات قرآن.همه موجودات در این عالم به ذکر و تسبیح خداوند مشغولند که نشانگر فعالیت همه موجودات می باشد. در ادامه به مناسبت هفته معلم به دو دیدگاه عام وخاص در زمینه معلم پرداختند
هر کس دراین عالم روش یا چیزی را بداند وبه دیگری بیاموزد در معنای عام معلم است با توجه به این دیدگاه همه انسانها به نحوی معلم هستند خداوند معلم همه معلمین است .خداوند عالم عیر معلم است.بعد از خداوند انبیا واهل بیت واولیا ودانشمندان معلمین انسانها هستند
پدر ومادر به نوعی معلم است یعنی معلمینی بی ادعا که آمطالب اولیه را به فرزندان یاد می دهند .زبان آموزی نوعی آموزش است که به معنای عام به فرزندان یاد داده می شود.بعضی اوقات عوامل طبیعی هم معلم ما هستند نظیر دانشمندانی که با الهام از جانوران دریایی زیر دریایی را ساختند.در جامعه معلم از دیدگاه خاص مورد توجه قرار می گیر د.یعنی آُنانی که به صورت رسمی در آموزش وپرورش بعنوان معلم در کلاسها حضور می یابند. علم آموزشی است که به معلم بها وارزش می دهد. معلمین باید با توکل به خدا وفقط به خاطر رضای خدا در کلاسها حضور یابند. ماهمه باید خلق کننده کار باشیم نه اینکه منتظر بمانیم تا دولت کار را مهیا کند.اگر با این تفکر عمل کنیم همه کارگر هستیم.شهید مطهری بطور عام هم کارگر است وهم معلم چرا که در کار خود خلاق به معنای واقعی بوده است وهم در تدریس ونویسندگی نمونه است.با آثار با ارزشی که از خود بر جای گذاشته تا نسلهای مدیدی افکارش قابل ارائه به همه مردم می باشد.
حجه الاسلام غفوری امام جمعه محترم در خطبه دوم اشاره ای به اتفاق تیراندارزی در یکی ازدانشگاههای آمریکا که توسط یک دانشجوی همان دانشگاه صورت گرفت وبه کشته وزخمی شدن جمع کثیری از دانشجویان شد داشتند.
ادعای امریکا ییها اینست که ما نژادبرتریم و باید بر جهان مسلط باشیم همه باید از فرهنگ ,اقتصاد و .. ما تبعیت کنند .این اتفاق نشان داد که فرهنگ آمریکاییها فرهنگ توحش است عقب ماندگی فرهنگ امریکاست نمونه هایش فقر، بی فرهنگی تجاوزو….که هر روز شاهد رشد فزاینده آن در آمریکا هستیم. در ادامه به مناسبت سالروز وفات فاطمه معصومه (س) این روز غم انگیز را به نمازگزاران گرامی تسلیت گفتند و از بانوان خواستند با تمسک و الگو گرفتن از این بزرگوار در حفظ حجاب خود کوشا باشند. در پایان به مناسبت روز شوراها به این مساله پرداختند.
9مرداد روز شوراها وتوجه به مسئولیتی که بر عهده دارند اگر شورای ابرکوه فعالیت چشمگیرتری داشته باشد می تواند چهره شهر را تغییر دهد مدیریت شهری باید دگرگون شود توسعه وسایل نقلیه عمومی، فضای سبز، نظافت شهر باید در اولویت شورای جدید قرار گیرد .اشاره به وضعیت حوزه علمیه ابرکوه و در خواست از دانش آموزان مستعد و مومن جهت حضور در حوزه وادامه تحصیل در دروس حوزوی که باعث افتخاری بر خود و شهر خود است و هم نزد خدواند دارای اجر فراوانی می باشد.
در ضمن طبق روال هفته های قبل بین دو نماز جمعه و عصر به چند نوجوان که حضور مستمر در نماز جمعه داشتند ، هدایایی توسط امام جمعه محترم اهدا شد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا